JA SOM ERASMUS+

En les reunions d’inici de curs ja us vam informar que aquest any iniciàvem un projecte anomenat ERASMUS +. Aquest és el quart projecte europeu que portem a terme (vam començar el curs 1998) i hem anat repetint amb els anys perquè l’experiència ens ha demostrat que val molt la pena per a l’alumnat treballar la consciència europea i posar en contacte escoles de diversos països per compartir objectius comuns i aprendre els uns dels altres.

El projecte actual presenta moltes novetats respecte als anteriors, entre elles en destaquem cinc:

1.- El tema.

El projecte tracta de posar en valor aspectes educatius com: la creativitat, la manipulació, el pensament computacional, l’enginyeria, les matemàtiques, l’art, la ciència… tot partint de la figura de Leonardo da Vinci. Es titula: “Innovating by doing experiments about Leonardo”

2.- Els països

Hi ha països que formen part del projecte amb els quals no hi havíem treballat mai com: Estònia, Portugal, Romania…i repetim amb Itàlia que és el que coordina les activitats.

3.- Les visites de nens i nenes

En els anteriors projectes eren els/les mestres els que anaven a visitar les escoles i feien intercanvis però ara per primer cop l’alumnat de cicle superior de totes les escoles participants també té la possibilitat de viatjar als diferents països amb els/les mestres.

4.- Les col·laboracions

Treballarem en xarxa utilitzant les noves tecnologies i també tindrem l’ajut de la UdL i del CRP.

5.- Tota l’escola hi està implicada d’alguna manera i en tots els cursos es faran activitats entorn a Leonardo da Vinci.

Estem tots molt il.lusionats/des. La cap d’estudis i la directora van arribar el dia 7 d’octubre d’Itàlia i allí van conèixer al professorat de les altres escoles i van planificar les activitats que portarem a terme durant aquests dos anys.

Ja som Erasmus+!