Durant el curs escolar 2025-2026, l’alumnat de 1r de Cicle Inicial ha desenvolupat un projecte (STE)AM amb el títol: “Com podem esmorzar de forma saludable els nens i nenes de 1r?”. A partir d’aquesta pregunta inicial, el projecte va evolucionar cap a la reflexió sobre els residus i el seu impacte en l’entorn proper. Posteriorment, ells/es es van adonar de què l’espai educatiu de l’esbarjo estava bastant brut i van decidir iniciar una campanya de recollida de brossa. Esment campanya es va començar el passat divendres 10 d’abril i ha finalitzat el darrer dia de curs, és a dir, avui dia 19/06/2026. Així doncs, cada divendres l’alumnat d’aquest curs ha tingut el rol de participar en la recollida de la brossa.
Cal esmentar que l’alumnat va planificar la campanya amb molta motivació i va voler fer difusió per cadascuna de les aules d’Educació Primària perquè tothom estigués assabentat. A la vegada, els grups de 1r també es van voler organitzar per tal de no anar tots en conjunt. Aleshores, van crear grups per a organitzar-se el dia de la recollida de brossa i van crear una graella per enregistrar la quantitat total de brossa recollida durant cada dia de la campanya.


