P4: microespais

Iniciem a les aules de P4 els tres microespais on els infants trobaran cada setmana quatre propostes diferents a cadascun. Dins d’aquests espais els nens i les nenes es converteixen en els constructors del seu propi aprenentatge partint del joc, la investigació i les relacions amb els companys i companyes.

Aquesta setmana han fet:

 

Espai de les lletres i grafies:

A partir d’un entorn proper i significatiu, aquest espai convida els infants a iniciar-se en procés de la lectoescriptura.

Han pogut fer el seu nom i el dels companys, han reproduït  noms de la llibreta de noms, han fet traç…

 

Espai artístic:

La creativitat és una capacitat imprescindible per a l’aprenentatge i, com totes les capacitats, es pot treballar. Aquest espai té com a objectiu que l’Infant dugui a terme de manera autònoma i no dirigida activitats plàstiques que ajudin a desenvolupar la seva creativitat.

Han pintat amb pinzell, retallat, fer mandales, pintura amb ceres…

 

Espai matemàtic:

En aquest espai matemàtic s’ofereixen diverses propostes de manipulació per tal que nens i nenes desenvolupin capacitats i aprenguin continguts relacionats amb la lògica, la quantitat, la grafia, els nombres, les figures i cossos geomètrics, la situació espacial, la seriació, etc.

Han fet seriacions, construccions, tablets, dòmino…

 

Tots aquests espais d’aprenentatge estan disposats acuradament i de manera atractiva, per donar seguretat i benestar a l’infant i, a la vegada, el convida a actuar i explorar oferint-li moltes possibilitats d’aprenentatge.

La funció del mestre és la d’acompanyar. A més observa i documenta, fa noves propostes, i si cal, intervé de manera respectuosa.

La seva funció també és la d’afavorir la socialització de l’Infant acompanyant-lo i animant-lo a investigar, experimentar, manipular i descobrir amb els seus companys i companyes.

Mestres de P4

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>