Iniciem a les aules de P4 els tres microespais on els infants trobaran cada setmana quatre propostes diferents a cadascun. Dins d’aquests espais els nens i les nenes es converteixen en els constructors del seu propi aprenentatge partint del joc, la investigació i les relacions amb els companys i companyes.
Aquesta setmana han fet:
Espai de les lletres i grafies:
A partir d’un entorn proper i significatiu, aquest espai convida els infants a iniciar-se en procés de la lectoescriptura.
Han pogut fer el seu nom i el dels companys, han reproduït noms de la llibreta de noms, han fet traç…
Espai artístic:
La creativitat és una capacitat imprescindible per a l’aprenentatge i, com totes les capacitats, es pot treballar. Aquest espai té com a objectiu que l’Infant dugui a terme de manera autònoma i no dirigida activitats plàstiques que ajudin a desenvolupar la seva creativitat.
Han pintat amb pinzell, retallat, fer mandales, pintura amb ceres…
Espai matemàtic:
En aquest espai matemàtic s’ofereixen diverses propostes de manipulació per tal que nens i nenes desenvolupin capacitats i aprenguin continguts relacionats amb la lògica, la quantitat, la grafia, els nombres, les figures i cossos geomètrics, la situació espacial, la seriació, etc.
Han fet seriacions, construccions, tablets, dòmino…
Tots aquests espais d’aprenentatge estan disposats acuradament i de manera atractiva, per donar seguretat i benestar a l’infant i, a la vegada, el convida a actuar i explorar oferint-li moltes possibilitats d’aprenentatge.
La funció del mestre és la d’acompanyar. A més observa i documenta, fa noves propostes, i si cal, intervé de manera respectuosa.
La seva funció també és la d’afavorir la socialització de l’Infant acompanyant-lo i animant-lo a investigar, experimentar, manipular i descobrir amb els seus companys i companyes.
Mestres de P4