Escola: ús dels grups de WhatsApp

En l’educació dels vostres fills i filles és fonamental mostrar respecte per a tothom i és clau que compteu amb una bona comunicació amb l’escola, els mestres i també les famílies dels amics i amigues dels fills/es.

Avui en dia, mitjançant els telèfons intel·ligents resulta molt fàcil la comunicació entre famílies d’un mateix curs. Aplicacions com ara WhatsApp són molt pràctiques perquè faciliten una informació immediata i un contacte directe entre tots.

Cal que tinguem en compte, tanmateix, les diferents sensibilitats pel que fa a l’ús dels missatges. Per això us volem recordar que a vegades aquests grups no són el canal adient per a expressar dubtes sobre el funcionament de l’aula, inquietuds o suggeriments, i encara menys queixes, que derivarien fàcilment en la crítica dels presents o dels absents.

Expressar segons quins comentaris per escrit públicament, parlant de menors i de les seves famílies, posant en dubte la seva implicació o dels mestres sense tenir la correcta informació no aporta bones solucions. Cal tenir en compte que escriure missatges descontextualitzats provoca que no s’entengui el to amb què s’escriuen.

L’equip de mestres i l’equip directiu ja hem parlat, gestionat i estem treballant molt juntament amb les famílies per a facilitar l’adaptació i l’aprenentatge de la convivència i de models positius de relació entre l’alumnat, entre els petits i els mestres i, també, entre les famílies.

Som conscients que patiu davant alguns comentaris dels vostres fills i filles però tots els esforços que estem fent a l’escola i que han portat a una millora no poden avançar sense la vostra col·laboració: confiant, tranquil·litzant i animant els vostres fills a ajudar-se entre ells, aportant comprensió i tendresa i no fent suposicions i rumors.

Volem reconèixer també la bona feina i el bon ús que s’està fent per la majoria de persones dels grups de WhatsApp. És una bona eina de comunicació si s’utilitza amb finalitats informatives, de cohesió i inclusives com s’està fent en la gran majoria de casos.

D’altra banda, especialment positiva és l’experiència que tenim en els grups de l’aplicació Qids que fem servir, de moment, en P3 i P4.

Com sempre, estem a la vostra disposició sempre que alguna persona es vegi agreujada o molesta per l’ús que es pugui estar fent dels grups de WhatsApp de les classes.