Escola: transformem els patis amb el projecte “El bosc de La Farigola”

Ja sabeu que el curs passat, gràcies a la col·laboració de tota la comunitat educativa, i especialment d’algunes famílies, vam guanyar els pressupostos participatius de Barcelona.

Aquest premi, 350.000€, ens permetrà reconvertir els nostres patis en uns espais més educatius i oberts al barri.

Ja hem iniciat la concreció del projecte. La comissió formada per professorat, alumnat, famílies i professionals del Consorci d’Educació de Barcelona (CEB) i l’Ajuntament ha fet ja dues trobades per recollir les propostes i aclarir uns primers dubtes. La feina feta des de fa uns 12 anys per millorar els nostres patis i l’experiència i el premi que vam guanyar amb el Projecte Hack the school han estat fonamentals i molt ben valorats.

L’alumnat de 5è està començant a participar activament, tant des del grup impulsor com en el projecte ApS (Aprenentatge i Servei) que portaran a terme, descobrint i analitzant l’estat actual dels nostres patis, treballant sobre els valors (veieu la infografia com a document adjunt) i convidant la resta de l’alumnat a fer aportacions per presentar-les a la comissió.

Sols ens queda un treball intens d’uns dos mesos però formem un bon equip entusiasta i els tècnics del CEB i l’Ajuntament ja ens estan demostrant que també són uns cracks.

Entre la feina ja feta i les noves propostes us podem assegurar que aquest estiu iniciarem les obres i el curs vinent podrem gaudir d’aquesta magnífica transformació.

Endavant Farigola!