Escola: s’ha reunit el consell escolar

El divendres, 8 de gener, vam enviar una convocatòria de reunió urgent i extraordinària als membres del consell escolar.

Al correu mateix ja s’explicava que el motiu de la reunió era la necessitat de més monitors i monitores de menjador per a poder atendre bé a l’alumnat durant l’estona de migdia.

Les mesures preventives adoptades per evitar al màxim els contagis per COVID-19 ens van portar a crear grups de convivència estable més reduïts que els habituals grups-classe a partir de 3r de primària. Aquesta decisió, aprovada en el seu moment pel Consell Escolar, ha tingut com a conseqüència que, en comptes de 18 grups, actualment tenim 22 grups-classe amb la condició afegida que no es poden ajuntar ni barrejar.

A més a més, com acostuma a passar cada curs, hi ha alumnes que requereixen d’una atenció individualitzada durant l’espai de migdia i per cobrir tot aquest escenari amb qualitat, cal que hi hagi un equip de monitors suficient.

Durant el 1r trimestre, l’entitat que gestiona el menjador escolar ha pogut fer-se càrrec de l’increment de personal que requeria la situació, cosa que agraïm enormement, però la realitat és que la baixada en el nombre d’usuaris en el servei de menjador ha fet insostenible, per a Xino-Xano, mantenir el nombre de monitores i monitors.

Posant per davant de tot donar un servei de qualitat i una bona atenció als vostres fills i filles, el dia 12 de gener, el consell escolar va aprovar l’ampliació del nombre de monitors amb càrrec al pressupost de menjador de l’exercici 2021 sense que representi cap despesa extra per a les famílies.

Cal dir que, abans de prendre aquesta decisió, l’escola ha fet la demanda al Consorci d’Educació de Barcelona per rebre una dotació extra que cobrís la necessitat que hem descrit però ha estat denegada. Dies més tard, es va fer un nou escrit amb més documentació i, a hores d’ara, estem a l’espera d’una resposta. En cas que la sol·licitud sigui aprovada, no seria necessària la despesa prevista ja que se’n faria càrrec el Consorci d’Educació.

Com a mesura preventiva, i a l’espera d’una resposta, hem treballat per oferir un servei amb totes les garanties i amb les “mans” necessàries perquè els vostres fills i filles tinguin la millor atenció.