Escola: programes educatius – GEP

Iniciem un nou apartat de la Informació Setmanal en què presentarem a tota la comunitat educativa els diferents programes en què està participant l’escola i enriqueixen i complementen tot el treball que es fa diàriament a les classes.

En aquesta ocasió us parlem del GEP (Generació Plurilingüe)

Nom: GEP (Generació Plurilingüe)

Organitzat per: Departament d’Educació

Durada: Setembre de 2021- Juny de 2024

Motivació: Millora en la competència en llengua anglesa de l’alumnat

El programa GEP és un programa de generació plurilingüe del Departament d’Educació que té com a finalitat la millora en la competència en llengües estrangeres de l’alumnat. La durada d’aquest programa és de tres cursos escolars. Durant aquest temps, docents del centre amb una acreditació suficient de coneixements de llengua estrangera reben formació sobre aprenentatge integrat de contingut i llengua anglesa. La llengua estrangera s’utilitza com a mitjà d’instrucció per ensenyar continguts no lingüístics.

Les classes seguint aquesta metodologia es caracteritzen per l’ús que es fa de la llengua amb un propòsit real, és a dir, el seu ús és autèntic i, per tant, molt més significatiu per l’alumnat. L’aplicació d’aquesta metodologia es tradueix en un increment de les oportunitats d’aprendre la llengua i practicar-la.

Actualment, a la nostra escola estem en el segon curs del programa. Durant aquest curs, s’aprofundeix en l’elaboració i implementació de projectes competencials en anglès amb alumnat de cicle superior. Les accions del programa GEP al nostre centre s’orienten a incrementar el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres curriculars i a promoure un aprenentatge actiu i significatiu per part de l’alumnat.