Escola – AFA: el nou bosc de La Farigola

La nostra escola durant 35 anys va gaudir d’una pineda amb més de 30 arbres en el seu pati gran de primària. Uns pins molt grans possiblement més que centenaris.

Uns 6 anys enrere va caure un pi que va trencar la reixa i el muret de separació amb l’institut Salvador Espriu. Va ser causat pel fort vent i, per sort de tothom, durant la nit així que ningú va prendre mal. Això a la muntanya no hagués estat un greu problema però representava un seriós perill en una escola així que es va demanar al Consorci de Barcelona una auditoria de tots els pins per a saber el seu estat de salut i la possibilitat que pogués caure algun altre arbre.

L’auditoria de Parcs i jardins va arribar a la conclusió que en estar tan junts els arbres estaven força torts i en perill de caure alguns així que vam haver de sacrificar uns 13 arbres més.

Amb el cor trencat vam presenciar com tallaven la meitat del nostre bosc de pins però vam aprofitar tallar les soques en una alçada determinada i aprofitar els troncs per a servir de tamborets. Uns pares i mares de l’AFA van fer la feina de convertir algunes de les soques en taules.

El gener del 2020 una desgràcia més anomenada Glòria, un cicló extratropical de llarg recorregut en l’Atlàntic Nord que va afectar els Estats Units i Canadà va arribar a Catalunya i va arrasar la nostra ja petita pineda. Quin espant al dia següent quan vam veure el nostre pati destrossat…

Davant aquest panorama des de l’AFA s’ha impulsat un projecte anomenat “El bosc de La Farigola” i conjuntament amb l’escola ben aviat us explicarem amb més detall quines accions es portaran a terme i com podreu participar com a famílies.

En la propera Info a la nostra comunitat educativa del divendres següent, 5 de març, rebreu indicacions més detallades però aneu reservant-vos el diumenge 21 de març per venir a gaudir-lo amb nosaltres, a La Farigola, ajudant a crear “El bosc de La Farigola”.