Dia Escolar de la Pau i la No-Violència. Mapa de Pau mental per temibles trols

Aquest curs a 3r i 4t treballarem el Dia Escolar de la Pau i la No-Violència (30 de gener) a través d’un material dissenyat per UNICEF. La proposta didàctica consisteix en elaborar un mapa d’emocions per a trols.

Plantejament inicial: Un grup de trols es volen adaptar a la vida moderna, però no ho aconsegueixen perquè no són capaços de reconèixer les seves pròpies emocions, per la qual cosa es passen el dia barallant-se.
La nostra missió consistirà a entrenar aquesta tribu de trols perquè deixin de ser temibles i puguin ser feliços.

Desenvolupament de l’activitat: Es divideix la classe en grups petits perquè cadascun pugui treballar sobre una emoció. Cada grup ha de fer servir una silueta de trol on l’alumnat haurà de crear un mapa de pau mental per al seu trol, descrivint-li amb dibuixos i símbols les sensacions que li poden produir al cos diferents emocions. Com que els trols no saben llegir (encara), necessiten que tot estigui dibuixat. Per exemple: si un grup ha triat com a emoció “tenir nervis”, poden haver identificat que a algunes persones se’ls refreden les mans quan es posen nervioses. Per explicar-ho al seu trol poden pintar les mans de la silueta de color blau o enganxar-hi uns flocs de neu.

Conclusions: En acabar les composicions, dedicarem moments a comentar a l’aula els mapes de pau mental que hem
generat, com poden servir a cada trol i què hem après sobre les diferents emocions.

Amb aquest treball pretenem que l’alumnat sigui més capaç de reconèixer les emocions d’altres persones i desenvolupi habilitats socials per establir relacions positives i constructives.