6è: proves d’avaluació

La pròxima setmana es duran a terme les proves d’avaluació que el Consell Superior d’Avaluació organitza cada any amb l’alumnat de 6è.

Aquestes són de caràcter competencial i avaluen les àrees de llengua catalana, castellana i anglesa, matemàtiques i ciència, tecnologia i enginyeria.

La finalitat de les proves és millorar els resultats del sistema educatiu en general. També serveix al centre per potenciar els punts forts i corregir els punts febles.
A més a més, les proves permeten al Departament d’Educació tenir informació acurada sobre l’assoliment competencial de l’alumnat, mitjançant un instrument de mesura homogeni.

La prova es farà els dies 16, 17 i 18 d’abril de 2024, simultàniament, a tots els centres que imparteixen educació primària de Catalunya. Estarà distribuïda de la següent forma:

– Dimarts 16 d’abril: llengua castellana i matemàtiques.
– Dimecres 17 d’abril: llengua catalana i ciència, tecnologia i enginyeria.
– Dijous 18 d’abril: llengua estrangera (anglès).

Els resultats de la prova es comunicaran al centre educatiu un cop les persones correctores externes hagin finalitzat la revisió de les proves. Així tindrem unes dades que enriquiran, contrastaran i completaran els diferents indicadors de què disposem per identificar el grau d’assoliment de coneixements i competències bàsiques de cada alumne i les febleses que s’han de treballar per facilitar-li el seguiment de les activitats d’aprenentatge al llarg de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO).

La prova no té efecte directe en l’avaluació final de l’alumnat ni en la decisió de passar a l’ESO.

Les famílies podreu conèixer els resultats globals dels vostres fills i filles a final de curs, quan us donarem un informe juntament amb les qualificacions finals del curs.