5è: ens visita la guàrdia urbana!

Aquesta setmana l’alumnat de 5è ha rebut la visita de la Guàrdia Urbana, la qual ha impartit una xerrada educativa sobre una de les situacions injustes que es poden produir a les aules: l’assetjament (bullying).

Els dos agents que han vingut a l’escola han explicat com es poden prevenir i combatre les diferents situacions d’assetjament que, malauradament, es poden arribar a produir en els centres educatius.

Han incidit en la importància que l’alumnat informi sense por als mestres o famílies de possibles situacions d’assetjament que es puguin donar, agressions verbals i/o físiques continuades en el temps o altres situacions que considerin que posen a un alumne/a en una situació de “bullying”.

La Guàrdia Urbana ha detallat que en un procés d’assetjament hi ha diferents actors, des dels mateixos agressors fins aquells o aquelles que romanen indiferents o els i les que volen ajudar per frenar la situació.

També s’han donat exemples i eines a l’alumnat per tal que pugui identificar quines accions són delictives i quins mecanismes hi ha per erradicar els abusos a les aules.

Ha estat un dia molt interessant, ja que l’alumnat ha pogut vivenciar diferents situacions a través de dramatitzacions o “role-playing” i ha experimentat com es poden sentir els diferents perfils en aquestes situacions.