Una de les activitats que es fa de forma setmanal a les aules d’educació infantil són les rodes d’aprenentatge.
Aquestes sessions es fan amb dos docents a l’aula.
Els infants trobaran cada setmana quatre propostes diferents a cada roda relacionades amb els àmbits lingüístic, matemàtic i plàstic.
Es proposen tasques prou obertes que permetin analitzar no només el resultat, sinó també el procés de resolució respectant el ritme de cada infant.
Les propostes estan disposades acuradament i de manera atractiva, per donar seguretat i benestar a l’infant i, a la vegada, convidar-lo a actuar i explorar oferint-li diverses possibilitats d’aprenentatge.
La funció del mestre és la d’acompanyar. A més, observa i documenta, fa noves propostes i, si cal, intervé de manera respectuosa.
La seva funció també és la d’afavorir la socialització de l’infant, acompanyant-lo i animant-lo a investigar, experimentar, manipular i descobrir amb els seus companys i companyes.
Al llarg de les properes setmanes us anirem explicant algunes de les propostes que fem a Infantil de cada àmbit en concret.
Mestres d’educació infantil