Educació infantil: rodes d’aprenentatge

Una de les activitats que es fa de forma setmanal a les aules d’educació infantil són les rodes d’aprenentatge.

Aquestes sessions es fan amb dos docents a l’aula.

Els infants trobaran cada setmana quatre propostes diferents a cada roda relacionades amb els àmbits lingüístic, matemàtic i plàstic.

Es proposen tasques prou obertes que permetin analitzar no només el resultat, sinó també el procés de resolució respectant el ritme de cada infant.

Les propostes estan disposades acuradament i de manera atractiva, per donar seguretat i benestar a l’infant i, a la vegada, convidar-lo a actuar i explorar oferint-li diverses possibilitats d’aprenentatge.

La funció del mestre és la d’acompanyar. A més, observa i documenta, fa noves propostes i, si cal, intervé de manera respectuosa.

La seva funció també és la d’afavorir la socialització de l’infant, acompanyant-lo i animant-lo a investigar, experimentar, manipular i descobrir amb els seus companys i companyes.

Al llarg de les properes setmanes us anirem explicant algunes de les propostes que fem a Infantil de cada àmbit en concret.

Mestres d’educació infantil

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>