Hack The School: Espai Exterior

PROJECTE HACK THE SCHOOL: Espai exterior

Hola famílies!

Fa temps que sentim parlar del projecte Hack the School, però exactament en què consistirà?

A través de diferents canals, hem anat explicant el principal objectiu de Hack the School: re-pensar espais físics de l’escola per adequar-los a les noves metodologies pedagògiques… i això a la pràctica què vol dir?

Fa  uns dies, el passadís central de l’escola va acollir l’exposició sobre el procés del Hack the School, Hack la Farigola, i també hem fet circular un vídeo resum de com s’ha viscut aquest procés (la participació, coordinació i disseny de la proposta final), però per tal d’oferir-vos més informació específica, enviarem cada divendres una càpsula informativa explicant, amb més de detall, cada espai a re-pensar.

Avui començarem per l’ESPAI EXTERIOR:

El pati d’infantil és un espai dividit en 4 zones diferenciades, tant per l’ús com pels materials que les componen: accés, vorera, sorral i horts. Quatre zones mal relacionades especialment amb les aules de P3.

Es pretén reorganitzar aquest espai des d’una visió conjunta, que englobi els usos actuals i que alhora en possibiliti i  en generi, de nous.

La proposta es basa en organitzar l’espai en 3 zones relacionades entre elles i especialment amb les aules de P3. El punt de partida inicial és transformar l’espai en un paper en blanc (pintar l’escola de blanc) amb 3 elements que formin un mosaic des del terra:

hack

1) una franja d’accés activa (entrada), que arriba al nivell de les aules de P3 i que permet tant l’accés com el joc, utilitzant el terra i el sostre.

2) ampliació del paviment (vorera accés aules)de les aules cap a l’exterior, les aules s’obren i els límits es difonen. Aquesta zona disposarà d’una part central coberta, en contacte amb l’espai de la llum.

3) el sorral (espai sorra davant aules) , espai per sota del nivell dels anteriors i limitat pels mateixos. Un sorral, l’espai natural, de graves fines on es disposen elements de joc, reunió, experimentació, hort, font, etc (a base de troncs de fusta), en contacte amb l’espai ambiental del mur.