DEVOLUCIÓ/REGULARITZACIÓ DE LES APORTACIONS DE LES FAMÍLIES

Benvolgudes famílies,

Darrerament hem rebut instruccions i aclariments del Departament d’Educació en matèria de gestió econòmica per causa de la pandèmia CoViD-19, referents a les aportacions de les famílies per material escolar i sortides o activitats escolars:

1. Devolució de les aportacions per material escolar o equipaments

Primer: es calcularà proporcionalment quin és l’import de l’aportació del curs 2019-2020 que correspon al període de tancament del centre d’aquest curs.

Segon: de manera general, la quantitat calculada anteriorment es descomptarà de l’aportació que pel mateix concepte facin les famílies pel curs 2020-2021, a la regularització de juny.

Tercer: s’abonarà la quantitat obtinguda anteriorment, si la família ho requereix explícitament i, en general, a les famílies dels alumnes que no continuïn el centre el curs 2020-2021. L’abonament es documentarà amb un rebut signat per la família o mitjançant el justificant de la transferència.

Quart: si la família un cop informada no reclama la devolució a data 30 de novembre es considera que renuncia tàcitament al seu retorn.

2. Devolució de les aportacions per sufragar les sortides, colònies o activitats escolars

En general, cal seguir les indicacions de l’agència catalana del consum: http://consum.gencat.cat/ca/detalls/noticia/viatges-i-transports

Es poden presentar diverses casuístiques; s’intentarà pactar amb l’empresa l’ajornament de l’activitat pel curs 2020-2021. En cas que no sigui possible, es negociarà el reintegrament dels imports que faci l’empresa contractada pel servei dels diners aportats pel centre en

concepte de bestreta o de pagament total. El centre haurà d’analitzar i trobar la millor solució per a cada activitat contactant amb l’empresa subministradora del servei, si s’escau.

Ajornament de l’activitat

És recomanable ajornar les activitats tant si es pot realitzar per al curs actual (possibilitat remota) o per al curs vinent per evitar més actuacions. En aquest cas, s’ha de revisar i actualitzar el contracte vigent. D’aquesta manera el pagament realitzat pel centre, ja sigui de la bestreta o de l’import total de l’activitat, no es perd i es simplifiquen les gestions.

No obstant això, en el cas que un alumne no continuï al centre i davant la impossibilitat de realitzar l’activitat el curs següent, se li retornaran els diners abonats per aquest concepte.

Impossibilitat d’ajornament de l’activitat

Si l’activat programada no es pot ajornar en el temps, el centre retornarà a les famílies l’import íntegre de l’aportació realitzada per sufragar-la, en la mesura que les empreses contractades pel servei vagin retornant al centre els imports satisfets.

El centre educatiu no pot destinar els diners aportats voluntàriament per les famílies en concepte de sortides, viatges i activitats a una altra finalitat.

Si la família un cop informada no reclama la devolució a data 30 de novembre es considera que renuncia tàcitament al seu retorn.

REGULARITZACIÓ DE LES QUOTES AL JUNY

Des de l’escola Estalella, tal i com fem sempre, farem la regularizació de les aportacions de les famílies ara al mes de juny.

Aquesta vegada, a més de descomptar les activitats, sortides i colònies que no han pogut realitzar aquest curs 2019-20, i que no realitzaran durant el primer trimetres del curs 2020-21, i l’import dels ajuts a l’escolaritació o de les beques NEE de l’alumnat beneficiari, també descomptarem la part proporcional de material que mana el departament. Aquests diners els restarem de la següent quota del proper juliol de manera general. Només en el cas que l’alumne/a faci 6è i no tingui germans/es al centre, aquests diners seran abonats al compte corrent de la família. També els abonarem a les famílies que ens ho demanin explícitament, amb la conseqüència que llavors al juliol hauran de pagar la quota sencera.

Activitats extraescolars

A finals de curs es retornarà la part corresponent al temps que no s’hagin fet aquestes activitats extraescolars, sempre i quan s’estigui al dia dels pagaments. En cas de no estar al dia de pagaments, es descomptarà del deute que hi hagi.