3r TASQUES SETMANES ANTERIORS

Estimats i estimades alumnes de 3r, ja hem acabat el segon trimestre!!!! I ara ens toca descansar uns dies i agafar forces per la tornada virtual.

 

Setmana del 6 al 13 d’abril

 

Durant aquestes vacances de Setmana Santa, els i les vostres mestres ens prepararem perquè tot sigui més fàcil. 

Us proposem un parell d’activitats perquè aquests dies siguin més entretinguts.

Què us sembla fer un concurs de mones?

Feu una mona d’allò més original amb els ingredients que teniu a casa.

Inventeu un nom per la vostra mona i elaboreu un cartellet ben boniquet.

Feu una foto i ens l’envieu al correu electrònic dels tutors.

En el concurs hi haurà diverses categories i escollirem la mona guanyadora de cadascuna d’elles. 

Vinga!!! TOTS i TOTES a participar!! Molts ànims!

 

Aquí us deixem quatre pel·lícules perquè prepareu crispetes i gaudiu d’una  estoneta en família, podeu escollir la que més us agradi:

 

  • La història interminable.

 

https://youtu.be/tE7IgTOAGNU

 

  • Los cazafantasmas

 

https://youtu.be/DmkBg7pFS1Q

 

-El inspector Gadget 2

https://youtu.be/GrqAiyaV3-U

 

  • Willow

 

https://youtu.be/GzQArgmmWrE

A més a més, aquí teniu una sèrie de tasques divertides per passar-ho d’allò més bé:

Tasques setmana Santa

 

Setmana del 14 d’abril al 17 d’abril

Us dediquem aquesta cançó

https://www.youtube.com/watch?v=9iQwWp3ykRc 

Perquè JUNTS caminem més LLUNY!!!! 

 

Els i les vostres mestres que us estimen.

 

Durant aquests dies, recordeu anar acabant totes les tasques que hem anat afegint aquestes setmanes anteriors. Per si algú de vosaltres ha estat una mica despistat o despistada, pot consultar-les al final d’aquest mateix document. 

 

LLENGUA CATALANA *

 

  • Acabar les tasques anteriors.

 

LLENGUA CASTELLANA *

 

  • Terminar las actividades anteriores.

 

LLENGUA ANGLESA *

  • Finish all the tasks.

 

MATEMÀTIQUES I CÀLCUL

  • Continuar i acabar les tasques anterior i seguir gaudint de tots els recursos que hi ha en línia.

 

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

  • Continuar i acabar les tasques anteriors.

 

EDUCACIÓ FÍSICA

  • Seguir ballant amb la família!

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA: MÚSICA

  • Continuar i acabar les tasques anteriors.

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA: PLÀSTICA

  • Continuar i anar acabant  les tasques anteriors.
  • El grup dels Capgrossos de Vilafranca fa un concurs per dissenyar el calendari 2020/2021. Us adjuntem les bases per si esteu interessats i us ve de gust participar. Us informem que la data límit és el 30 d’abril.

Concurs Calendari Capgrossos

 

 

BON DIA NOIS I NOIES DE 3r!!!! Com esteu? Us volem recordar que les següents tasques no tenen data d’entrega però és important que cada dia treballeu una miqueta, a poder ser, a la mateixa hora per marcar una rutina. 

Us volem agrair l’esforç que esteu fent a casa. Endavant, seguiu així!

Us trobem molt a faltar i us enviem molts petons virtuals!!

Alba, Neus, Víctor, Carme, Lídia, Ana i Xavi.

 

Setmana del 30 de març al 3 d’abril

Primer de tot us dediquem aquesta cançó

LLENGUA CATALANA *

Un cop heu vist i escoltada la història, contesteu aquestes preguntes a la llibreta de català. 

  1. Escriurem la data llarga
  2. Agafarem un color i escriurem el títol: ELS TRES DESITJOS
  3. Copiarem les preguntes i a sota escriurem la resposta.
  4. Recordeu deixar dos dits d’espai entre les preguntes.
  • Què us ha semblat?
  • Us ha fet reflexionar una mica? Què en penseu?
  • Tal i com hem escoltat, quan demanem desitjos no s’hi val desitjar les coses a la babalà! Què vol dir aquesta expressió?
  • Penseu i escriviu quins tres desitjos us agradaria demanar en aquest moment. 
  • També ens agradaria que ens ho expliquéssiu per correu electrònic als tutors i  ho podem posar en comú.

 

  • Escolteu amb atenció aquest audioconte i responeu les següents preguntes:

https://soundcloud.com/cavallfort/el-tatano-155-en-lluc-es-un-poruc

Un cop heu escoltat el conte, contesteu aquestes preguntes a la llibreta de català. 

1)Escriurem la data llarga

2)Agafarem un color i escriurem el títol: En Lluc és un poruc

3) Copiarem les preguntes i a sota escriurem la resposta.

4)Recordeu deixar dos dits d’espai entre les preguntes.

  • Com és en Lluc?
  • Com es diu la germana d’en Lluc?
  • Per què s’amagava en Lluc a sota dels llençols?
  • A qui van anar a veure en Lluc i sa germana?
  • Van actuar bé agafant l’ascensor?
  • Què va fer la Martina? Per què?
  • Com és que en Lluc portava una llanterna a la butxaca?
  • A què es degut que en Lluc ja no té por ni a les abelles, ni als mosquits ni a les aranyes?
  • Quines són les teves pors? Què fas per combatre-les? Aquesta pregunta també ens la podrieu contestar per correu electrònic i així entre tots ens podem ajudar a com fer front a les nostres pors.

 

LLENGUA CASTELLANA *

  • Terminar las actividades anteriores.
  • ¡Os propongo una actividad muy divertida! Preparad palomitas, que se aproxima un rato de cine… Tenéis que ver la película de MATILDA. ¡Os va a encantar! La podéis encontrar en netflix, amazon video o en youtube (aunque sea en español latino). 
  • Cuando hayáis disfrutado de esta sesión de cine, debéis responder las siguientes preguntas en vuestra libreta de castellano o en una hoja en blanco. Recordad que escribiremos la fecha larga, el título con colores y que debemos hacer buena letra.
  • SESIÓN DE CINE: MATILDA (título)
  • Describe los siguientes personajes de la película (mínimo dos líneas).
    •   Matilda:
    • Los padres de Matilda:
    • La directora:
    • La maestra:
  • Responde las siguientes preguntas:
    • ¿De qué trabaja el padre de Matilda?
    • ¿Por qué el padre de Matilda no quería que fuese a la escuela?
    • ¿A dónde se dedica a ir Matilda por las mañanas? ¿Qué hace ahí?
    • ¿A qué edad empieza Matilda a ir a la escuela?
    • ¿Cómo es la escuela de Matilda?
    • ¿Qué relación tienen la directora y la profesora?
    • ¿Qué poderes tiene Matilda?
    • ¿Con quién acaba viviendo Matilda? ¿Por qué?
    • ¿Tiene algo en común tu escuela con la de Matilda? Razona tu respuesta.
    • ¿Te parece adecuado cómo tratan los padres de Matilda a la niña? ¿Por qué?
    • ¿Qué te ha parecido la película? 
    • ¿Qué es lo que más te ha gustado?
    • ¿Y lo que menos?

 

  • En este enlace podréis encontrar ocho cuentos cortos. ¿Qué os parece leer uno cada día? ¡Se lo podéis leer a vuestro padre, a vuestra madre, a vuestro hermano o hasta a vuestra mascota! Seguro que servirá para pasar un bonito momento en familia. 

http://blog.intef.es/leer.es/cuentosredondos/cuentos_redondos01.html

 

LLENGUA ANGLESA *

  •  Finish activity book from last weeks.
  • Food Exercises:

 vocabulary: 

https://www.eslgamesplus.com/food-drinks-esl-interactive-vocabulary-board-game/

https://es.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Likes_and_dislikes/Likes_and_dislikes_vn405gi

Listening and reading: http://www.koalatext.com/public/index.php/unitsv2/242

Grammar: https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=9372

Writing: Take your English notebook if you have it at home or a piece of paper and try to write: 5 Food you like, 5 food you don’t like and food you love (your favourite food).

For example: 

I like cheese, chicken, cucumber, rice and pizza.

I don’t like bacon, sushi, pepper, butter or yoghurt.

My favourite food is paella. (Singular)

My favourite food are burger, salad, prawn and chocolate. (Plural)

 

MATEMÀTIQUES I CÀLCUL

  • Acabar tasques anteriors. 
  • Activitats online:

Per treballar les hores: https://clic.xtec.cat/projects/rellotge/jclic.js/index.html

Problemes quinzet: https://clic.xtec.cat/projects/prcm/jclic.js/index.html

Càlcul mental: http://aulavirtual.santillana.es/es-scloud/SBKOBJD/ESARC00140215/index.html

FITXA RESTES PORTANT-NE: Elegeix cinc restes portant-ne i fes-les a la llibreta o un full. 

restes 3r

FITXA MULTIPLICACIONS: Elegeix cinc multiplicacions i fes-les a la llibreta o un full.

multiplacions

Aneu fent operacions de cinc en cinc al llarg de la setmana. 

 

I us recomanem aquest enigma: 

  • Llegiu amb atenció i si cal dibuixeu en un full el vostre plantejament per resoldre l’enigma:

Tenim sis caixes.

 A la caixa 6 hi ha la meitat de pomes que a la caixa 1.

 La caixa 2 té la meitat de pomes que la 5. 

Sumant les pomes que hi ha a les caixes 2 i 5 ens dóna 3. 

Les caixes 3 i 4 tenen cadascuna el doble de pomes que la caixa 5. 

Les caixes 4 i 6 tenen el mateix nombre de pomes. 

Quantes pomes hi ha a cada caixa?

 

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

  • Acabar tasca anterior:
  • Mireu aquest video de l’Alt Penedès molt atentament:

https://www.youtube.com/watch?v=lrJ5d7q8O0U

A veure si sou capaços de trobar en quin minut apareixen les següents imatges!!

1- L’Àngel panell del Campanar Santa Maria.

2- Un tractor verd a tota pastilla envoltat de vinyes.

3- El Pantà de Foix.

4- Freixenet.

5- L’edifici de Caixa Penedès.

6- El Castell de Castellet.

7- Un tren carregat de cotxes.

8- Un aqüeducte.

9-  Cinc ànecs.

10- El Vinseum.

 

  •   I us recomanem aquest video del capità vitamines del #nosaltresensquedemacasa : 

https://twitter.com/PallaresCarme/status/1238843254558404608?s=20

 

EDUCACIÓ FÍSICA
A ballar!!

Us proposo ballar amb la família aquestes coreografies:

( A veure quina us agrada més…)

 

 

 

Quan acabeu , podeu jugar amb la família al joc de comptar mentalment 30 segons, 45 segons , 1 min…Aquí teniu el cronòmetre:

http://cronometro-online.chronme.com

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

PLÀSTICA

  • Continuar i anar acabant  les tasques anteriors.
  • Aquesta setmana us proposem que trieu :
  1. a) Fer una flor amb papiroflèxia 
  2. b) un dibuix d’una flor
  3. c) un dibuix d’una flor amb una papallona

I mentre esteu treballant demaneu a un membre de la família que us faci una foto. Un cop la tinguin, enviar-la a l’adreça: fotosalumnes@estalella.cat per fer-ne un muntatge de fotografies i música per donar la benvinguda a la primavera. 

  • Aquí us deixem uns links per donar-vos idees de:

Dibuixos 

Manualitats 

MÚSICA:

1. En aquesta segona setmana farem una manualitat utilitzant material reciclat o que ja tinguem per casa (NO COMPRAR). N’estic segur que tots tenim capses de sabates, ampolles de plàstic, retalls de roba…


***Us dic aquí uns exemples del que podeu fer: una guitarra (capsa de sabates, gomes, fil de pescar, cartró…), maraques (llaunes, pots de vidre, algun material per ficar a dins), pandereta (plat plàstic o cartró, xapes per a fer els picarols…), timbal (capsa, poal, pot, globus, tela…)


Us animo al fer més d’un i així quan tornem a l’escola el podrem ensenyar a la resta de companys/es.

 

2.     També als que sou músics i teniu un instrument a casa podeu gravar alguna peça que estigueu assajant i també en tornar els veurem a classe.

3.     Aquesta setmana amb aquesta activitat treballarem la creativitat i l’enginy de cadascú per a crear els vostres instruments. La setmana vinent, us avanço que treballarem exercicis rítmics amb percussió corporal o amb objectes.

EDUCACIÓ EN VALORS SOCIALS I CÍVICS

Us recomanem aquest curt/pel·lícula: 

Reach

https://www.youtube.com/watch?v=lW5JXZwCVw8

 

 

Bon dia noies i nois de cicle mitjà! Com esteu?! Estigueu amb tranquil.litat a caseta i gaudiu d’aquests dies amb la família. Seguiu amb les feines que us vam posar per aquestes dues setmanes, jugueu, balleu, rieu i feu cas a tot el que us diuen els pares!Us trobem a faltar…MOLTS PETONS..VIRTUALS! ;)Alba, Neus, Víctor, Carme, Lídia, Ana i Xavi.

Setmana del 23 al 27 de març

Primer de tot us dediquem aquesta cançó: *

https://www.youtube.com/watch?v=OJpk2uGYEwQ

LLENGUA CATALANA *

– Continuem:

  • Comprensió lectora tema 8 (pàgines 138, 139 i 140) activitats 1, 2 i 3 de la pàgina 141.
  • Comprensió lectora tema 9 ( pàgines 158, 159 i 160) activitats 1, 2 i 3 de la pàgina 161.
  • Passar el conte a document Word i enviar-lo per correu electrònic als tutors.
  • En el cas que no tinguem ordinador per passar el text, el passem a un full en net i ja ho farem a l’escola.
  • Aprofiteu per llegir cada dia el llibre EN CATALÀ que tingueu a casa que més us agradi.
  • Activitats online per consolidar els continguts dels temes 7 i 8:

http://www.text-lagalera.cat/interact/guiesTRAM2/3rcompleta/llengua/Unitat08/NT3LG08AC03/index.html

http://www.text-lagalera.cat/interact/guiesTRAM2/3rcompleta/llengua/Unitat08/NT3LG08AC04/index.html

https://unilang.org/exercise.php?lang=es&res=1103

jocs llengua de l’EDU365 i la motxilla:

http://www.edu365.cat/primaria/catala/index.html

http://www.ceip-diputacio.com/la%20motxilla.htm

 

LLENGUA CASTELLANA *

– Continuem:

  • Páginas 32, 33, 34, 35, 36 37, 38 y 39: comprensión lectora
  • Pág. 72, 74 y 84.
  • Aprofiteu per llegir cada dia el llibre EN CASTELLÀ que tingueu a casa que més us agradi.

 

LLENGUA ANGLESA *

– Continuem :

Activity book pages 76, 77, 78, 79, 80 and 81.

 

MATEMÀTIQUES I CÀLCUL

– Continuem:

  • Fotocòpia de multiplicacions.
  • Lectures 6, 7 i 8 del quadernet.
  • Aprofiteu per revisar les taules de multiplicar.
  • Jocs i activitats online per reforçar les taules.

https://www.tablasdemultiplicar.com/juegos/

https://www.coolmath4kids.com/math-games/grand-prix-multiplication

  • Jocs per reforçar les fraccions.

https://www.cokitos.com/tag/juegos-de-fracciones/

http://www.edu365.cat/primaria/matematiques/index

  • Jocs per treballar les hores:

https://clic.xtec.cat/repo/index.html?lang=es&language=ca&subject=mat&level=PRI&title=hores

 

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

– Continuem:

Prepareu un discurs electoral per tal de ser elegit/da alcalde o alcaldessa de l’aula. Penseu propostes, idees, alternatives, suggeriments i canvis per millorar Vilafranca. Farem una campanya a classe, animeu-vos!

 

EDUCACIÓ FÍSICA

 

  • Podeu ballar amb la família cançons al youtube de just dance:

https://www.youtube.com/watch?v=RefJ2QOsVLo

  • Podeu ballar amb la família la cançó del carnaval:

https://www.youtube.com/watch?v=cU4qbnNmxWA

A ballar!! ?

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

– Continuem:

  • Fareu una manualitat de tema lliure
  • Dibuix lliure

MÚSICA

Recordeu que era un cànon? Us deixo una proposta que consistirà en:

  1. Explicar-li als vostres pares i mares que és un cànon.

  2. Assajar el “CÀNON DE LES FRUITES”

  3. Gravar-se tots junts interpretant el cànon (s’accepten disfresses, complements… Per tal de fer-lo divertit).

  4. Guardeu el vídeo perquè m’ho pugueu ensenyar després.

  5. Deixo l’enllaç de YouTube,  al web de l’escola per a refrescar el cànon.

            https://agora.xtec.cat/ceipestalella/categoria/musica/nadal/

Deixo aquí també 2 enllaços relacionats amb Pau Casals.

Una lectura sobre la vida de Pau Casals (es pot agafar com a lectura del dia i no fa falta llegir-lo tot d’una tirada).

    https://www.paucasalseduca.org/sites/default/files/didacticsdelmuseoquieneraok_0.pdf

En aquest segon enllaç és una fitxa que consisteix a relacionar el nom amb cadascuna de les parts d’un violoncel.

https://www.paucasalseduca.org/sites/default/files/didacticsdelmuseofamiliacordanoulogo_2.pdf

EDUCACIÓ EN VALORS SOCIALS I CÍVICS

 

  • Us recomanem aquest video i que el comenteu amb la família:

“Boundin, la oveja rapada”

https://www.youtube.com/watch?v=bF4_Xm6RIQQ

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>