4t TASQUES SETMANES ANTERIORS

Estimats i estimades alumnes de 4t, ja hem acabat el segon trimestre!!!! I ara ens toca descansar uns dies i agafar forces per la tornada virtual.

 

Setmana del 6 al 13 d’abril

 

Durant aquestes vacances de Setmana Santa, els i les vostres mestres ens prepararem perquè tot sigui més fàcil. 

Us proposem un parell d’activitats perquè aquests dies siguin més entretinguts.

Què us sembla fer un concurs de mones?

Feu una mona d’allò més original amb els ingredients que teniu a casa.

Inventeu un nom per la vostra mona i elaboreu un cartellet ben boniquet.

Feu una foto i ens l’envieu al correu electrònic de les vostres tutores.

En el concurs hi haurà diverses categories i escollirem la mona guanyadora de cadascuna d’elles. 

Vinga!!! TOTS i TOTES a participar!! Molts ànims!

 

Aquí us deixem quatre pel·lícules perquè prepareu crispetes i gaudiu d’una  estoneta en família, podeu escollir la que més us agradi:

 

  • La història interminable.

 

https://youtu.be/tE7IgTOAGNU

 

  • Los cazafantasmas

 

https://youtu.be/DmkBg7pFS1Q

 

-El inspector Gadget 2

https://youtu.be/GrqAiyaV3-U

 

  • Willow

 

https://youtu.be/GzQArgmmWrE

A més a més, aquí teniu una sèrie de tasques divertides per passar-ho d’allò més bé:

Tasques setmana Santa

 

Setmana del 14 d’abril al 17 d’abril

Us dediquem aquesta cançó

https://www.youtube.com/watch?v=9iQwWp3ykRc 

Perquè JUNTS caminem més LLUNY!!!! 

 

Els i les vostres mestres que us estimen.

 

Durant aquests dies, recordeu anar acabant totes les tasques que hem anat afegint aquestes setmanes anteriors. Per si algú de vosaltres ha estat una mica despistat o despistada, pot consultar-les al final d’aquest mateix document. 

 

LLENGUA CATALANA *

 

  • Acabar les tasques anteriors.

 

LLENGUA CASTELLANA *

 

  • Terminar las actividades anteriores.

 

LLENGUA ANGLESA *

  • Finish all the tasks.

 

MATEMÀTIQUES I CÀLCUL

  • Continuar i acabar les tasques anterior i seguir gaudint de tots els recursos que hi ha en línia.

 

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

  • Continuar i acabar les tasques anteriors.

 

EDUCACIÓ FÍSICA

  • Seguir ballant amb la família!

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA: MÚSICA

  • Continuar i acabar les tasques anteriors.

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA: PLÀSTICA

  • Continuar i anar acabant  les tasques anteriors.
  • El grup dels Capgrossos de Vilafranca fa un concurs per dissenyar el calendari 2020/2021. Us adjuntem les bases per si esteu interessats i us ve de gust participar. Us informem que la data límit és el 30 d’abril.

Concurs Calendari Capgrossos

 

 

 

 

Setmana del 27 de març al 3 d’abril

 

Estimats i estimades nens i nenes de quart, com porteu aquests dies?  Com ja sabeu això s’allargarà uns dies i/o setmanes, així que mentre que segueixi el confinament, les i els vostres mestres seguim pensant molt en vosaltres i us seguim proposant activitats de totes les àrees perquè pugueu seguir aprenent! Us enviem un petó i una abraçada virtual enorme. 

Us deixem una cançó… Perquè TOT ANIRÀ BÉ!



Els vostres mestres que us estimen: Ana, Xavi, Carme, Neus, Víctor, Alba i Lídia. 

 

LLENGUA CATALANA *

  • Acabar les tasques anteriors.
  • A qui no li agrada que li expliquin un conte…?    A la web d’una mà de contes hi ha molts contes nous per poder veure, escoltar i gaudir!!! La màgia dels contes mai és perd, per molt grans que ens fem! Aprofiteu aquests dies per mirar-ne, per reflexionar sobre els seus missatges…

o   https://www.ccma.cat/tv3/super3/una-ma-de-contes/tots-els-contes/

  •  Expressió escrita: totes les tasques d’expressió escrita es faran a la llibreta de català per poder-les corregir i després ja les passarem a la llibreta de textos. Recordeu: data llarga, títol amb colors, bona lletra, bona presentació, etc.
    •  Fer una llista de les 20 coses que fareu quan s’acabi en confinament.
    • Un text instructiu. Com que aquests dies tenim moltes hores per fer coses que ens agraden, com per exemple: CUINAR!! Us proposem fer una recepta de cuina. Pot ser del vostre menjar preferit, un menjar que sapigueu fer molt bé, un que heu après durant aquests dies, etc. Quan les tinguem totes, les podem compartir!!

o   Fer una entrevista a algun membre de la teva família (també li podeu fer als vostres animals domèstics!!!). Sempre que sapigueu que us respondran coses d’allò més divertides! Per afegir-li més emoció, heu de fer les preguntes i les respostes en les tres llengües: català, castellà i anglès . Per exemple:

– Hello!! Good morning!!! What’s your name?          

– My name is Lucia. What’s your name?      

-My name is Pere.     

-¿Cómo llevas estos días en casa?    

– Pues bastante bien, la verdad. Estoy aprovechando para jugar, cocinar, dormir… ¿Y tú?          

-Doncs jo tinc estonetes de tot la veritat…

 

  • Comprensió oral

 

o   Un adult ha de llegir el següent text a l’infant. Com a màxim 2 vegades. Quan acabeu, els hi heu d’anar fent les preguntes als vostres fills/es. 

TEXT:

El Parc Nacional d’Aigüestortes 

Per conèixer una mica més la natura a la tardor, els alumnes de tercer van fer una sortida al Parc Nacional d’Aigüestortes. 

Va ser el 15 d’octubre. Van pujar fins al llac de Sant Maurici, on els van rebre uns monitors i els van acompanyar a fer un itinerari a peu. Els van ensenyar a descobrir les petjades de porcs senglars, cérvols i llebres… Els van explicar què mengen i on dormen. Encara que s’amaguen de les persones, en van veure uns quants. 

A la tarda van fer una gimcana. La va guanyar el grup que sabia més coses sobre els arbres, les plantes i les muntanyes del Parc. Tots plegats es van convertir en autèntics experts! 

Els monitors els van explicar que els més vellets d’aquests indrets asseguren que al llac hi viu un esperit, però que molt poca gent l’ha vist. L’han sentit cantar una cançó, això sí, però han quedat tan impressionats que no són capaços de recor- dar-la. Hi ha qui diu que l’esperit és una fada i que per veure-la o sentir-la només cal estimar molt el Parc, portar-se molt bé i ser respectuosos amb la naturalesa i els companys. 

Per tenir un record del Parc, els nens i nenes van dibuixar les muntanyes, el llac, les plantes, els arbres i alguns animals que havien vist. 

Cap a les quatre de la tarda ho van recollir tot. Van procurar no deixar papers ni deixalles, perquè entre tots s’ha d’aconseguir que el Parc segueixi ben bonic.

I a vosaltres, us agradaria visitar el Parc Nacional d’Aigüestortes? 

o   Preguntes:

  • Per què els alumnes de 3r van anar al Parc Nacional d’Aigüestortes?
  • Quin dia va ser la sortida al Parc?
  • Què els va ensenyar els monitors sobre els animals del Parc?
  • Quin grup  va guanyar la gimcana?
  • Què s’ha de fer per poder veure l’esperit del llac?

 

LENGUA CASTELLANA *

  • Terminar las actividades anteriores.
  • ¡Os propongo una actividad muy divertida! Preparad palomitas, que se aproxima un rato de cine… Tenéis que ver la película de MATILDA. ¡Os va a encantar! La podéis encontrar en netflix, amazon video o en youtube (aunque sea en español latino). 
  • Cuando hayáis disfrutado de esta sesión de cine, debéis responder las siguientes preguntas en vuestra libreta de castellano o en una hoja en blanco. Recordad que escribiremos la fecha larga, el título con colores y que debemos hacer buena letra.
  • SESIÓN DE CINE: MATILDA (título)
  • Describe los siguientes personajes de la película (mínimo dos líneas).
    •   Matilda:
    • Los padres de Matilda:
    • La directora:
    • La maestra:
  • Responde las siguientes preguntas:
    • ¿De qué trabaja el padre de Matilda?
    • ¿Por qué el padre de Matilda no quería que fuese a la escuela?
    • ¿A dónde se dedica a ir Matilda por las mañanas? ¿Qué hace ahí?
    • ¿A qué edad empieza Matilda a ir a la escuela?
    • ¿Cómo es la escuela de Matilda?
    • ¿Qué relación tienen la directora y la profesora?
    • ¿Qué poderes tiene Matilda?
    • ¿Con quién acaba viviendo Matilda? ¿Por qué?
    • ¿Tiene algo en común tu escuela con la de Matilda? Razona tu respuesta.
    • ¿Te parece adecuado cómo tratan los padres de Matilda a la niña? ¿Por qué?
    • ¿Qué te ha parecido la película? 
    • ¿Qué es lo que más te ha gustado?
    • ¿Y lo que menos?

 

  • En este enlace podréis encontrar ocho cuentos cortos. ¿Qué os parece leer uno cada día? ¡Se lo podéis leer a vuestro padre, a vuestra madre, a vuestro hermano o hasta a vuestra mascota! Seguro que servirá para pasar un bonito momento en familia. 

http://blog.intef.es/leer.es/cuentosredondos/cuentos_redondos01.html

 

LLENGUA ANGLESA *

Jobs and routines activities

Vocabulary:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/category/topics/jobs

https://www.eslgamesplus.com/jobs-and-places-esl-vocabulary-wheel-of-fortune-game/

https://www.eslgamesplus.com/jobs-vocabulary-memory-game-for-esl-efl-learning/

Vocabulary and grammar: https://www.eslgamesplus.com/esl-jobs-vocabulary-game-car-racing-rally-game/

Listening:

https://www.cambridgeenglish.org/learning-english/parents-and-children/activities-for-children/a2-level/f-l-01-work-and-jobs/

 

Listening and reading:

http://www.koalatext.com/public/index.php/unitsv2/217

 

Writing:

Try to explain your father or mother’s job.

Read these examples:

My father is a farmer.

He works on a farm.

He works with animals and plants.  

He doesn’t wear a uniform or special clothes. .

He takes care of the animals and plants, too.

He works hard and several hours.

He helps his animals and plants.

 

My mother is a cook.

She works in a restaurant.

She wears a uniform.

She prepares different meals.

She designs dessert recipes. 

She loves cooking.

 

MATEMÀTIQUES I CÀLCUL

A internet hi ha infinitat de jocs per poder seguir practicant les matemàtiques. Us proposem unes adreces perquè pugueu aprendre a la vegada que us ho passeu bé! Teniu recursos per repassar tot el que hem anat fent. No creiem que us doni temps a acabar-vos-les totes !!

 

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

Que aixequi la mà qui cregui que el medi pot ser avorrit?  Doncs us equivoqueu!!! Mireu el següent vídeo que va d’un tema que a tots ens fa molta gràcia i són poques les vegades que en parlem d’ells: la caca i els pets!!!!! 

https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/quequicom/el-caganer/video/5661981/

QÜESTIONARI SOBRE EL VIDEO

Et recomano que miris el vídeo una vegada tot seguit i… riguis molt!!!….i facis cares de fàstics!!!!…jajajajajaj!!!!.

Després agafa la llibreta de medi. Posa el títol QÜESTIONARI DEL VIDEO amb bolígraf vermell, en majúscules, centrat i subratllat amb regle (vaja, com sempre!!!).

Seguidament copia la  pregunta: posa el número en bolígraf vermell, l’enunciat de la pregunta amb bolígraf blau. La resposta la faràs amb llapis (vaja, com sempre!!!).

Com que no recordaràs tot el que expliquen al vídeo només visionant-lo una sola vegada, ves posant-lo a trossets petits. Així podràs anar responent tot el qüestionari.

Copiar pregunta—-mirar vídeo—respondre.

Espero que et sigui interessant. Jo he après un tou de coses que no sabia!!! 

I he rigut molt, també!!! 

                                                    PREGUNTES

 

  1. De quina figura del pessebre parla el programa? I de quines festes o fets  tradicionals catalanes?.
  2. Fes el dibuix d’un orinal antic, pinta’l  i decora’l.
  3. Per què servien els orinals a més a més de fer caca?
  4. Què vol dir ser escatològic?. Busca-ho en un diccionari. Escriu la definició i fes-ne una frase.
  5. Inventa’t un caganer. Fes-ne la descripció, dissenya’l, dibuixa’l i pinta’l. Encara seria més fantàstic si tinguessis plastilina a casa i el fessis!!!!.
  6. El reporter es compra un caganer al minut 2:26 del víeo exactament Qui és?. Busca informació d’aquest personatge a la Wiquipèdia ( què era?, d’on era?, en quin temps va viure?, a on treballava?, què va descobrir?, per què era famós?….). Hi pots posar fotografies seves, també (segur que en trobaràs una de molt divertida, en aquesta foto  t’ensenya alguna cosa….).
  7. Es comenta en el reportatge que l’origen del caganer pot tenir tres raons, encercla la resposta correcta:
  1. Felicitat, broma i purificació.
  2. Cicle de la vida, brutícia i broma.
  3. Purificació, cicle de la vida i broma.
  1. En quins altres països del món hi ha caganers a més de Catalunya?. 
  2. Quants caganers té a la col·lecció en Xavier Borrell?
  3. Què estan fent en Xavier Borrell i el reporter mentre li estan fent l’entrevista?
  4. Quants dies ens passarem cagant al llarg de la nostra vida?
  5. Quants grams de caca produïm al dia?
  6. Quants litres de pets fem a diari? I quants pets podem fer en un dia?
  7. Investiga una mica sobre la Nadala que estan cantant de fons. De qui és?. Busca la seva lletra i escriu-la.
  8. De quins gasos està compost un pet.
  9. Quant fem els pets més grossos:
  1. a) Al matí             b) Al migdia     c) A la tarda d) A la nit
  1. Per què els pets fan mala olor?
  2. Com s’anomena el metge especialista que s’encarrega del nostre aparell digestiu. (Es diu al minut 6:33).
  3. Explica a on i com es forma la caca.
  4. Per què creus que deuen servir els bancs de caca?. Investiga.
  5. Què ens explica el reporter al minut 9:10 exactament?
  6. De quin color porta la camisa el reporter quan ens ho explica?
  7. Què és el restrenyiment? Com el podem evitar?
  8. Per comptes de dir que “anem a fer caca”, quines tres expressions surten en el programa al minut 15:14. Busca el perquè creus que se’n diuen així en cadascun dels casos ( els pares i els avis et poden ajudar).
  9. Explica ordenadament els passos que fa un fabricant per fer un wàter.
  10. Hi ha dos tipus de wàter, es veu. Quins són els dos models correctes. Encercla la resposta:
    1. ciclònic i de penjament
    2. sifonament i d’arrossegament
    3. de cagalera i d’embrutament
  11.  Quants litres d’aigua gasta un wàter cada vegada que es fa una descàrrega?
  12. De què estan fets els cagarros que s’utilitzen per estudiar els tipus de wàters i fer-ne proves?
  13. Es poden llançar tovalloletes de paper al wàter?. Per què?
  14. Quina és la millor posició per poder fer bé la caca?
  15. Quina Fira de Nadal surt en el reportatge?
  16. Quin nom rep la segona caca dels conills?. Què en fan de la primera?
  17. Quin animal del món fa la caca més seca? Per quina raó deu ser?
  18. Quins animals fan caca i pipi alhora?.
  19. Quins tres adobs diu que fan els animals de la pregunta anterior i que són bons com a fertilitzant per la terra?
  20. Quina és la caca que més molesta en les zones urbanes?. Perquè?. Si tu fossis alcaldessa o batlle de Vilafranca com arreglaries aquest problema. Explica-ho. Com ho faries perquè tots els ciutadans de Vilafranca s’assabentessin del que tu has pensat de fer.
  21. Com es poden identificar els gossos a partir de les seves caques?
  22. No tot és negatiu amb les caques dels animals. Quines coses positives ens expliquen?.
  23. Com són els wàters més moderns fets avui en dia?
  24. Què creus que vol dir:  “trona pontífica”. Investiga i explica-ho.

 

  •  I us recomanem aquest video del capità vitamines del #nosaltresensquedemacasa : 

https://twitter.com/PallaresCarme/status/1238843254558404608?s=20

 

EDUCACIÓ FÍSICA

A ballar!!

Us proposo ballar amb la família aquestes coreografies:

( A veure quina us agrada més…)

 

 

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA: MÚSICA

  1.     En aquesta segona setmana farem una manualitat utilitzant material reciclat o que ja tinguem per casa (NO COMPRAR)! N’estic segur que tots tenim capses de sabates, ampolles de plàstic, retalls de roba…

***Us dic aquí alguns exemples del que podeu fer: una guitarra (capsa de sabates, gomes, fil de pescar, cartó…), maraques (llaunes, pots de vidre, algun material per ficar a dins), pandereta (plat plàstic o cartó, xapes per a fer els picarols…), timbal (capsa, poal, pot, globus, tela…). 

Us animo al fet que si podem feu més d’un i així quan tornem a l’escola i el podrem ensenyar a la resta de companys/es.

2.  També els que sou músics i teniu un instrument a casa podeu gravar alguna peça que estigueu assajant i també en tornar els veurem a classe.

3.  Aquesta setmana amb aquesta activitat treballarem la creativitat i l’enginy de cadascú per crear els vostres instruments. La setmana vinent, us avanço que treballarem exercicis rítmics amb percussió corporal o amb objectes.

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA: PLÀSTICA

  • Continuar i anar acabant  les tasques anteriors.
  • Aquesta setmana us proposem que trieu :
  1. a) Fer una flor amb papiroflèxia 
  2. b) un dibuix d’una flor
  3. c) un dibuix d’una flor amb una papallona

I mentre esteu treballant demaneu a un membre de la familia que us faci una foto. Un cop la tinguin, enviar-la a l’adreça: fotosalumnes@estalella.cat per fer-ne un muntatge de fotografies i música per donar la benvinguda a la primavera. 

  • Aquí us deixem uns links per donar-vos idees de:

Dibuixos 

Manualitats 

 

UNA ABRAÇADA VIRTUAL MOLT GRAN!!

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Bon dia noies i nois de cicle mitjà! Com esteu?! Estigueu amb tranquil.litat a caseta i gaudiu d’aquests dies amb la família. Seguiu amb les feines que us vam posar per aquestes dues setmanes, jugueu, balleu, rieu i feu cas a tot el que us diuen els pares!

Us trobem a faltar…

MOLTS PETONS..VIRTUALS! ?

Alba, Neus, Víctor, Carme, Lídia, Ana i Xavi.

Setmana del 23 al 27 de març

Primer de tot us dediquem aquesta cançó: *

https://www.youtube.com/watch?v=OJpk2uGYEwQ

LLENGUA CATALANA *

– Continuem:

* Aprofiteu per llegir cada dia el llibre EN CATALÀ que tingueu a casa que més us agradi.

* Passeu a l’ordinador la narració amb diàleg i feu el seu dibuix sense pintar. Procureu que no hi hagi faltes d’ortografia. Després el portareu a l’escola en un pen.

* Fer les fitxes de català de mots encreuats.

* Fer un còmic de 12 vinyetes.

* Pàgina 128 i 129 , exercicis 5 i 6 a la llibreta.

* Pàgina 131, exercici 6 a la llibreta.

* Lectura tema 8 (pàg. 140 a 142). Fer el vocabulari i una frase de cadascuna de les paraules.

* pàgina 142, a), b), c) i d) a la llibreta.

* Pàgina 144 i 145 amb exercicis 1,2 i 3 a la llibreta.

  • Activitats online d’ortografia:

http://www.edu365.cat/primaria/catala/ortografia/index.html

  • Actvitats online llengua:

http://www.ceip-diputacio.com/MITJA%20I%20SUPERIOR/catala/portada%20catala.htm

 

LLENGUA CASTELLANA *

– Continuem:

* Aprofiteu per llegir cada dia el llibre EN CASTELLÀ que tingueu a casa que més us agradi.

*Feu un text instructiu, és a dir les instruccions molt ben explicades d’un joc de taula o bé d’un esport.

 

LLENGUA ANGLESA *

– Jobs and routines vocabulary games

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/category/topics/jobs

 

MATEMÀTIQUES I CÀLCUL

– Continuem:

* Anar acabant el quadernet 4.2 . Les divisions de dues xifres que surten es poden realitzar en calculadora.

*Fer el quadernet 4.3. Tot sencer, són continguts que ja hem treballat.

*Fer les fotocòpies de càlcul.

  • Activitats online:

Fraccions

https://www.cokitos.com/tag/juegos-de-fracciones/

Unitats de longitud

https://clic.xtec.cat/projects/meuslong/jclic.js/index.html

Les hores

https://clic.xtec.cat/repo/index.html?lang=es&language=ca&subject=mat&level=PRI&title=hores

 

CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

– Continuem:

*Llegir les pàgines 32 i 33 del llibre de Ciències de la Naturalesa i fer les activitats de la pàgina 33 (núm. 2,3,4 i 5) a la llibreta de medi.

* Llegir tot el tema 3 “CUIDEM LA NOSTRA SALUT” (pàgines de la 44 a la 61).

*Feu les activitats de les pàgines 46, 47, 49, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60 i 61  a la llibreta de Medi.

Joc mapes interatius (comarques, relleu, rius):

http://serbal.pntic.mec.es/ealg0027/mapesflash.htm

jocs aparell digestiu:

https://cienciasnaturales.didactalia.net/ca/recurs/aparell-digestiu-primaria-/f2403449-b81f-4958-8143-6212ec9c24da

https://cienciasnaturales.didactalia.net/ca/recurs/aparell-digestiu-primaria-/7f583ddc-a65a-4d7e-a420-58d578f9007f

 

EDUCACIÓ FÍSICA

 

  • Podeu ballar amb la família cançons al youtube de just dance:

https://www.youtube.com/watch?v=RefJ2QOsVLo

 

  • Podeu ballar amb la família la cançó del carnaval:

https://www.youtube.com/watch?v=WSLMN6g_Od4

 

A ballar!! ?

 

EDUCACIÓ ARTÍSTICA

– Continuem:

– Làmina del bodegó.

– Làmina dels cubs.

-Acabar làmina arbre.

MÚSICA

Recordeu que era un cànon? Us deixo una proposta que consistirà en:

  1. Explicar-li als vostres pares i mares que és un cànon.

  2. Assajar el “CÀNON DE LES FRUITES”

  3. Gravar-se tots junts interpretant el cànon (s’accepten disfresses, complements… Per tal de fer-lo divertit).

  4. Guardeu el vídeo perquè m’ho pugueu ensenyar després.

  5. Deixo l’enllaç de YouTube,  al web de l’escola per a refrescar el cànon.

  https://agora.xtec.cat/ceipestalella/categoria/musica/musica-de-4t/

 

SALUTACIONS!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>