Celebrant el Dia Internacional de la Dona a l’escola: Un Compromís amb la Igualtat i la Justícia

Avui hem commemorat el Dia Internacional de la Dona amb diverses activitats que ens han inspirat i unit com a comunitat educativa. Aquesta data no només ens brinda l’oportunitat de celebrar els avenços i les contribucions de les dones en tots els àmbits de la societat, sinó també de reafirmar el nostre compromís amb la igualtat de gènere i la justícia per a totes les persones.

Una de les activitats més significatives que hem realitzat avui ha estat la lectura d’un manifest que destaca els principals reptes que encara han de superar les dones arreu del món, així com els valors fonamentals que hem de promoure per construir un món més igualitari i inclusiu.

A més a més, per expressar el nostre suport i solidaritat amb les dones en aquest dia tan significatiu, hem penjat llaços liles a la tanca de l’escola com a símbol de respecte i compromís en la lluita per la igualtat de gènere. També hem confeccionat braçalets amb els colors representatius de la festivitat del 8M, reivindicant així la importància d’aquest dia com a recordatori dels drets i les lluites de les dones a escala mundial.

Tot seguit compartim amb vosaltres el manifest i algunes imatges i vídeos de la celebració.

“No hi ha oficis per nois o per noies, quan siguem grans podrem ser el que vulguem!”

“Som nenes i som fortes. Ens agrada l’esport i també guanyem copes!”

“La diferència ens enriqueix i el respecte ens uneix”

“El nostre cos és únic al món, estimem-lo tal com és!”

“Persones lliures! Persones felices!”

“Els gustos, l’aspecte i la manera de ser no són ni de nens ni de nenes. Són de tots!”

“Podem ser com vulguem, fer les mateixes coses, tenir els mateixos drets. Podem formar un món junts!”

“Els nostres gustos no ens defineixen. Som totes iguals!”

“La igualtat és el primer pas per un món millor.”

“Lluitem per la dona, balança per la igualtat… NOSALTRES PODEM!”

“Juntes som més fortes”

“Volem recordar les dones que van aconseguir que poguéssim votar i volem el repartiment just de les tasques de casa.”