Projecte educatiu

L’Escola Salvador Espriu, com a centre educatiu de la xarxa pública de la Generalitat de Catalunya, treballa per a l’excel·lència educativa i té com a objectiu que mitjançant els plantejaments educatius propis i el treball per a l’equitat, la inclusió, la coeducació, la convivència i la cohesió social, l’alumnat assoleixi una formació integral que el condueixi cap a l’èxit educatiu, sempre comptant amb la participació i col·laboració de les famílies.

L’escola vetlla pel màxim aprofitament educatiu. S’empren metodologies actives i funcionals que despertin l’interès de l’alumnat i es treballa des del punt de vista competencial. L’atenció a la diversitat és un aspecte clau al qual van enfocades les accions educatives per tal d’adequar-se al ritme evolutiu i a les capacitats intel·lectuals, físiques i socioculturals de cada alumne/a, així com tractar de la manera específica establerta, els trastorns o discapacitats. Així mateix, l’escola vetllarà per mantenir l’adhesió a les Universitats com a centre de pràctiques per a la formació de futurs/es mestres.

Quant a l’alumnat, en acabar l’escolaritat

• Ha de tenir esperit crític constructiu, amb bona capacitat de diàleg i basada en el respecte; amb autonomia personal; amb assertivitat i empatia; amb capacitat de prendre decisions, capaç de
    treballar individualment i en grup, compromès amb la tasca individual i col·lectiva de crear, transformar i millorar la realitat.
  • Ha de mostrar consciència de la finalitat de l’escola, cultura de l’esforç, gust per la feina ben feta, i ha de mostrar responsabilitat i implicació en el seu procés d’aprenentatge, valorar i practicar
    l’autoavaluació com a motor del seu progrés educatiu, gaudir amb la recerca, l’adquisició d’habilitats, coneixements i processos i la sistematització científica, amb vista a una aplicació real
    dels aprenentatges, dintre i fora de l’escola.
  • Ha de saber organitzar autònomament el seu temps, el seu material i les seves tasques.
  • Ha de ser capaç de cercar, entendre, seleccionar la informació, elaborar els seus propis treballs amb les eines tecnològiques al seu abast i assolir la competència suficient per seguir aprenent.
  • Ha de poder expressar-se amb coherència i correcció, oralment i per escrit, en qualsevol situació comunicativa que se li plantegi.
  • Ha de gaudir de la lectura.

Propòsits del Centre

• El/La mestre/a educarà en tota classe d’activitat que porti a terme, ja sigui intel·lectual, emocional, artística, social o física, potenciant en els alumnes les capacitats, les habilitats, l’observació, la recerca, la manipulació i l’elaboració de conclusions perquè esdevinguin ciutadans competents.
  • Implicar l’alumnat en el mateix procés d’ensenyament-aprenentatge i fer-lo/la conscient dels seus avenços en la construcció del coneixement i el desenvolupament de les habilitats i destreses.
  • Demostrar la importància del coneixement i domini del cos i de l’expressió, de l’educació de les capacitats sensitives, de la gestió de les emocions i de la preparació per a la vida individual i de
    grup i el lleure.
  • Valorar com a fonamental la participació de l’alumnat en totes les tasques o projectes escolars, formant-lo tant en el treball individual com en el d’equip i potenciant l’autoavaluació, la cultura de l’esforç i les iniciatives encaminades a l’avenç.
  • Impulsar una formació i una informació tan àmplies com sigui possible i prou útils perquè afavoreixin la participació activa de l’alumnat a la societat de manera autònoma, i conscients de
    les seves decisions i conseqüències, així com educar-lo perquè sigui capaç d’interactuar adequadament en la gran finestra oberta al món, que és internet.

Els documents relacionats amb la normativa del centre i autoritzacions per a l’alumnat el podreu trobar al menú “Documents“.