COMUNICAT DE LES DIRECCIONS DE LES ESCOLES PÚBLIQUES DEL GARRAF EN RELACIÓ AL MODEL D’IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA EN EL SISTEMA EDUCATIU CATALÀ

Les directores i directors del Garraf, com a professionals de l’escola pública, defensem la immersió lingüística que des de fa més de 30 anys funciona amb èxit. Aquest model, referent per a d’altres països, ha aconseguit generalitzar l’ús del català en el sistema educatiu i ha fet possible que el nostre alumnat acabi l’ensenyament obligatori dominant les dues llengües oficials de Catalunya: el català i el castellà. Les dades dels informes PISA així ho demostren.

La immersió és un model equitatiu que integra la diversitat lingüística de l’alumnat, amb l’objectiu fonamental d’evitar la discriminació i oferir a tots els nens i nenes igualtat d’oportunitats. Des del respecte per la pluralitat cultural, protegeix el patrimoni cultural i fomenta la cohesió social.

A les escoles públiques defensem la riquesa lingüística i treballem amb rigor per a garantir el coneixement de la llengua castellana i de la llengua catalana. Totes dues llengües conviuen dins i fora de les escoles sense problemes. A Catalunya la ciutadania decideix lliurement la llengua que vol parlar. I ho pot fer perquè coneix bé les dues. No fem un problema d’allò que no ho és. El castellà és la segona llengua més parlada del món. El català, en canvi, és una llengua minoritària que necessita el recolzament de les institucions públiques. No podem consentir aquest atac deliberat a la nostra llengua.

Per això volem fer públic el nostre rebuig cap a qualsevol tipus de mesura que suposi un detriment del català a les aules i justifiqui la segregació de l’alumnat per motiu de la seva llengua i reivindiquem el model actual d’immersió lingüística de l’escola catalana.

Garraf, 14 de març de 2018

Escola Sant Jordi

Escola El Margalló

Escola Josep Andreu Charlie Rivel