TALLER INCLUSIU A 4T I 5È

El divendres els i les  alumnes de 4t i 5è, a l’Àrea d’Educació Física, vam tenir l’oportunitat de gaudir d’un taller  sobre l’ “Esport inclusiu”. Aquesta activitat va estar subvencionada pel Consell Català de l’Esport  i es va proposar a les escoles que, com el Cor de Roure, formen part del Pla Català de l’Esport a l’Escola (PCEE).

Es tracta d’un programa d’educació que té com a finalitat crear a les escoles, consciència i comprensió envers les persones amb discapacitat.

El taller va constar de dues parts . Per una banda, es va realitzar una part teòrica per part d’un tècnic qualificat que havia jugat competicions de bàsquet adaptat. La xerrada va fer reflexionar a l’alumnat sobre conceptes que a vegades s’utilitzen de forma inadequada i /o no s’acaben de comprendre prou bé i en ocasions es diuen amb certes connotacions negatives, com per exemple el de discapacitat i esport adaptat. També es va parlar de “posar etiquetes”, “ser normal” respecte a què o qui, les capacitats de les persones…  tot plegat va generar un debat molt interessant. Per altra banda, es va dur a terme una part pràctica on l’alumnat va poder  experimentar de primera mà les sensacions de practicar esport amb altres capacitats com jugar a bàsquet amb cadira de rodes i el “Boccia” immobilitzant diferents parts del cos.

Va ser un matí molt enriquidor per a tothom!

A continuació us deixem algunes fotos del taller:

Taller a 4t

Taller a 5è