Arriba el final del projecte i per això us volem explicar tot el que hem fet. Ha estat molt intens i interessant.
La motivació va ser la troballa d’unes sabates de pallasso que no sabíem de qui eren. Al cap de pocs dies vàrem rebre la visita de dos pallassos que ens van convidar a una sortida a conèixer el circ de COPONS després de tot el treball d’investigació.
LES NOSTRES PREGUNTES EREN:
- DAFNE: NO SABEM ON ÉS COPONS, NI EL CIRC.
- IRENE: COM ES DIUEN LES PERSONES QUE FAN GIRAR LES PILOTES.
- LLUC: ON SÓN ELS PALLASSOS?
- TOTS: ELS PALLASSOS SÓN TOTS IGUALS?
- LLUC I NIL: COM FAN MÀGIA ELS PALLASSOS?
- TONI: QUÈ S’HI FA ALLÀ?
- AINA P. I AINA F: COM VIUEN LA GENT DEL CIRC?
- GUILLEM, TAHA OMAR: COM ÉS UN CIRC PER DINTRE?
- ALEJANDRO I ROBERT: QUINS MATERIALS NECESSITEN LA GENT DEL CIRC?
- YANIRA, CÈLIA, ADAM: PODREM FER COSES DEL CIRC NOSALTRES?
- JÙLIA: ES FÀCIL VIURE AL CIRC?
- MARIONA I ABRIL: HI HA ARTISTES DEL CIRC QUE SENTEN POR?
així va quedar el mapa conceptual:
Vàrem començar investigant on era COPONS i com hi podríem anar. Ens feia molta il·lusió anar-hi en AUTOBÚS, ja que els companys més petits no hi havien anat mai.
Vàrem investigar els diferents trajectes : quin seria el més llarg, el més curt, el de més durada, el més divertit… i ho vàrem experimentar amb els beebots.
Un espia va començar a enviar missatges a l’aula per tal de descobrir les disciplines del circ (hem treballat: funambulistes, acròbates, malabaristes, pallassos, mags, músics, entre d’altres) i no ens hem oblidat d’incloure les noves tecnologies al llarg de tot l’aprenentatge.
Podeu veure el dossier digital aquí: dossier alumne digital
Podreu jugar amb l’enllaç QR del dossier de treball. Aquestes activitats són per a jugar-hi des de casa. A l’aula també hem practicat.
Hem dedicat temps a conèixer quins són els materials que es fan servir al circ i com els podem crear amb material de reciclatge, així ens han quedat.
Per acabar el projecte hem anat d’excursió al circ de Copons però abans hem fet molts passos per aconseguir la sortida: trucar per concertar la visita, escriure un e-mail, fer el recompte total de visitants, dissenyar les entrades,…..
Aquest va ser el missatge abans de la sortida. Va ser la nostra manera d’avisar a les famílies.
El projecte ens ha ajudat a VIURE LES EMOCIONS i no oblidar que sense emoció no hi ha aprenentatge. Un conte que ens ha acompanyat ha estat ” El equilibrista Alarmista, EL GRAN CIRCO MUNDIAL DE LAS EMOCIONES, ed.Weeble” en format digital. http://editorialweeble.com/el-equilibrista-alarmista/#more-1251
Amb aquest article volem que vosaltres pugueu gaudir com nosaltres de tot el que hem après.
Les valoracions finals de tots i totes han estat positives, hem après moltes coses. Allò que ha agradat a la majoria ha estat l’experiència a Copons. Podeu veure fotos aquí
El quadern d’aprenentatge serà diferent aquest trimestre. És una carpa de circ que recull totes les evidències d’allò que hem anat plasmant en suport paper al llarg del projecte i interaccions digitals amb les tablets o els mòbils.
A música també hem treballat els músics , alguns instruments e circ i la qualitat del so entre d’altres coses que podreu veure a la galeria d’imatges juntament amb les pràctiques del circ a psicomotricitat, cliqueu aquí
Gràcies pels vostres comentaris que ens ajudaran a millorar i seguir compartint.
Un projecte molt bonic i interessant