ELS ESPAIS DE TREBALL

L’Equip Directiu i l’equip docent del Cor de Roure sempre ha estat preocupat per oferir una educació de qualitat basada en la recerca de mètodes d’ensenyament que tinguin com objectiu posar al centre a l’alumnat, com a protagonista de l’aprenentatge.

Així també,  creiem que la metodologia emprada a les aules ha de respondre als canvis i reptes que demana la societat actual i a la diversitat d’alumnes que tenim a les aules. Conscients de que els canvis no es poden fer d’un dia per un altre, hem fet moltes reunions pedagògiques i hem acordat iniciar-nos en els Espais de Treball a educació infantil.

Vam anar a visitar varies escoles que ens van permetre observar diferents maneres de treballar. Aquest estiu hem preparat molt material tenint en compte les necessitats reals de la nostra escola i el nostre entorn.

Els Espais de Treball són entorns relaxats que permeten que es respectin els ritmes de la infància, les seves necessitats i interessos, amb materials adequats a la seva edat en funció de l’etapa en que es troben. Els seus fonaments ens mostren un canvi de mirada a la infància, atorgant el paper protagonista dels seus aprenentatges, participant de manera activa, constructiva i creativa.

Aquesta manera de treballar:

• Suposa educar els infants des d’una base de col·lectivitat on s’afavoreix la seva socialització.
  • Afavoreix l’autonomia dels infants.
  • Els infants prenen més consciencia de l’espai i el temps
  • És un aprenentatge mitjançant el joc, fet que augmenta la motivació
  • Fomenta els hàbits d’ordre i l’actitud investigadora
  • Desenvolupa la creativitat
  • Afavoreix l’atenció a la diversitat, el respecte pel ritme maduratiu de cada infant
  • Es potencia el treball en grup i l’aprenentatge cooperatiu

Amb curiositat i creativitat tindrem infants competents per a la vida!

Podeu veure unes fotos clicant   AQUÍ