CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

El dia 4 d’abril va tenir lloc al Centre de Lectura de Reus el XIII certamen de lectura en veu alta.

Aquest certamen és una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana, el Departament d’ Ensenyament i Obra social “La Caixa” amb l’ interès de promocionar la lectura entre el públic infantil i juvenil.

L’escola amb anterioritat va fer un certamen a nivell intern per tal de seleccionar els nostres representants. L’acte va estar obert a les famílies i així vam simular la situació en que es trobarien a Reus.

A quarts de nou del matí ens vam trobar avis, pares, alumnes i acompanyats per anar cap a Reus. Allà hi havia 15 escoles més que també hi participaven. Tots els alumnes ho van fer molt bé i alguns d’ells van ratllar la perfecció. El jurat ho va tenir molt difícil per a seleccionar els guanyadors.

Els representants dels grumets vermells, cicle mitjà, van llegir el tros de text que els va tocar sobre el llibre “ 50 0ficis esbojarrats” de Carles Sala i Vila i els grumets verds, cicle superior, el llibre era  “Zona Zombi. L’hora de la veritat “ de Peter Walker.

Els alumnes de l’escola han après a llegir, davant d’un públic, en veu alta. Per a tenir una bona comunicació oral hem de tenir en compte el to de veu, la mirada, el gest, entonació. És molt important avui en dia que els nostres alumnes sàpiguen parlar en públic i per tal motiu els acostumem des de petits amb diferents activitats.

Per a una bona comprensió lectora els alumnes abans de llegir el text l’han de comprendre molt bé per a poder-lo llegir correctament i transmetre’l als oients. Per a que això succeeixi els nens i nenes han de llegir amb fluïdesa, han de ser capaços d’interpretar el text, han de tenir en compte la pronunciació, ritme, entonació i expressivitat.

Ha estat una gran experiència per a els representants del centre i per a la resta d’alumnes de l’escola perquè totes aquestes activitats desperten l’ interès pels llibres i fomenten el plaer de llegir. Els bons lectors escolten més les explicacions, comprenen i memoritzen millor i en definitiva escriuen i s’expressen més i millor.

Pau Mahiques, Laura Solé, María Martínez i Júlia LLorens.
La Maria i la Laura amb el diploma