CANTATA “LA VEU DE LA TERRA”

Aquest curs 2021/2022 se’ns ha convidat als mestres de música de les escoles de la Conca de Barberà, juntament amb els alumnes de 4t i 5è de Primària a participar en una cantata. Aquesta s’anomena “La Veu de la Terra” i és un projecte del Camp d’Aprenentatge Pau Casals del Vendrell i del Petit Taller de Cançons.

El projecte compta amb 9 cançons i 8 clams que parlen sobre la Terra, el canvi climàtic i els efectes que té aquest al nostre planeta. Els impulsors comenten el següent: “Creiem que és moment de mobilitzar-nos, volem que els qui ens representen a les institucions escoltin el nostre clam i prenguin les mesures adequades per tal de pal·liar aquesta catàstrofe. No podem esperar més, el nostre planeta, la nostra vida, la dels nostres infants i de tots els que vindran, perilla.”

Per participar-hi, cada escola amb els cursos de 4t i 5è ha de preparar una cançó i un clam. En el nostre cas hem estat treballant la cançó Record que parla sobre l’estat de l’aigua del nostre planeta, el perill dels incendis i també de la necessitat de reviure, de tornar a començar d’una manera diferent.

Com hem dit, no és un projecte propi, sinó que l’Escola Cor de Roure hi participa juntament amb altres centres: l’Escola Vedruna del nostre poble i de l’Espluga de Francolí, l’Escola Martí Poch també de l’Espluga, els dos centres d’Educació Primària de Montblanc, Les Muralles i Mare de Déu de la Serra, l’Escola Salvador Ninot de Sarral i finalment, la Zer Conca i Zer Poblet.

El producte final es publicarà el dia 22 d’abril i aquell mateix dia les dues ràdios que hi han col·laborat amb la gravació i edició de l’àudio i el vídeo en faran un programa especial per presentar-lo i per parlar-ne i donar-lo a conèixer. S’espera que hi participin alumnes, mestres i alguna persona que va crear el projecte.

Així doncs, es podrà escoltar per Ràdio Montblanc i l’Espluga FM Ràdio a les 11:00 i a les 11:30 al canal de YouTube del CRP Conca Barbera.

Aquí us deixem el cartell de la Cantata: Cantata CRP 2022

Desitgem que us agradi!