1a TROBADA D’ESCACS A L’ESCOLA RURAL

El dia 12 de juny al matí es va dur a terme a Vila-rodona la 1a Trobada d’Escacs a l’Escola de la zona Conca de Barberà – Alt Camp.

En ella, hi van participar gairebé 200 alumnes de 3r de primària de 9 escoles de l’Alt Camp i la Conca de Barberà que utilitzen els escacs com a eina educativa, dins l’horari lectiu.

L’objectiu de la trobada era promoure la convivència entre els alumnes de diferents centres, fomentar valors, donar a conèixer referents del món escaquístic català i fer que els alumnes gaudeixin i aprenguin a través dels escacs. L’activitat, organitzada pels mestres que assisteixen al grup de treball d’escacs d’aquestes comarques, està emmarcada dins el projecte “Escacs a l’Escola Rural”, pel qual aquest curs la Federació Catalana d’Escacs ha obtingut una subvenció de l’Obra Social de La Caixa i inclou com a novetat l’oferiment de cursos de formació per a mestres dedicats a l’ensenyament de l’anglès a través dels escacs amb el programa “Chess in English”.

Les escoles participants a la trobada van ser: Escola Bernardí Tolrà (Vila-rodona), Escola Joan Plana (Puigpelat), Escola Cor de Roure (Santa Coloma de Queralt), Escola Les Codinetes (La Nou de Gaià), Escola Martí Poch (L’Espluga de Francolí), Escola Salvador Ninot (Sarral), Escola Sant Ramon (El Pla de Santa Maria), Escola Vedruna (L’Espluga de Francolí) i ZER Conca de Barberà (Pira i Barberà).

Els nens i nens s’ho van passar molt bé i felicitem a tothom que va participar i organitzar aquest dia.

Podeu veure un petit reportatge emès ahir a TV3. Sortim al minut 16:06.   AQUÍ

Gran Mestre