Taller Créixer en Família

PROGRAMA D’ORIENTACIÓ EDUCATIVA PER A FAMÍLIES

Què és el Créixer en Família?

La Direcció General de Famílies del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, impulsa el programa d’orientació educativa per a famílies “Créixer en Família“ adreçat a pares i mares amb fills i filles de 0 a 18 anys que es desenvolupa, des de l’any 2013 a ajuntaments, ampes, escoles, centre de salut, biblioteques, centres cívics, etc.

Us convidem a veure un vídeo promocional del programa que hem elaborat a partir de la participació de vàries famílies en diversos cicles de tallers del programa

>> Veure vídeo promocional

Aquest programa està basat en el concepte de parentalitat positiva, i està dirigit a orientar, reforçar i donar eines a les famílies per a exercir el seu paper educatiu, amb l’objectiu de potenciar el reconeixement i la confiança en les pròpies capacitats dels progenitors i la millora del seu benestar .

Es tracta de cicles de tallers, que són espais de reflexió i intercanvi d’experiències entre pares i mares guiats per professionals experts en temes educatius i dinàmiques familiars. El programa utilitza un material didàctic que garanteix la unitat i qualitat del contingut de les sessions, i una  metodologia experiencial.

Els cicles, dividits per franges d’edat dels fills i filles  dels participants (0-3 anys, 3-6 anys, 6-12 anys, 12-16 anys  i 16-18 anys), es realitzen  en diferents municipis de tota Catalunya i consten de 6 sessions de dues hores al voltant de temàtiques tals com: els vincles, l’autonomia, l’autoritat, les estratègies educatives, la resolució de conflictes, les responsabilitats en l’àmbit domèstic, el lleure i l’entorn, el paper educatiu de l’escola, etc.

Adjunt us fem arribar el tríptic del programa i us convidem a visitar la pàgina web del “Creixer en família” on trobareu tota la informació del programa, un calaix de recursos útils per a les famílies.