PREVENCIÓ DE RISCOS: SIMULACRE D’EVACUACIÓ

Dimecres 13 de desembre, tots els i les  alumnes, mestres i personal no docent de l’escola hem participat en el simulacre d’evacuació de l’escola.

Tots estàvem fent la feina que tocava quan de cop hem escoltat una sirena molt diferent de la que estem acostumats. A les tutories, prèviament, havíem treballat què calia fer en cas d’escoltar una alarma d’emergència, ja sigui de confinament o evacuació, i hem tancat finestres, hem sortit ordenadament de la classe amb calma i deixant les nostres coses a la classe, tancant les portes un cop hem sortit de la classe i ens hem reunit al punt de concentració, el pati. Allà ens hem col·locat per files i hem fet recompte per veure si érem tots. Quan ens han avisat, hem pogut tornar a les nostres aules i hem continuat treballant.

A l’escola aprenem, entre altres coses, a integrar la prevenció de riscos fent participar l’alumnat en l’organització i difusió d’una activitat preventiva com és, en aquest cas, el simulacre d’evacuació.

L’objectiu principal és la creació d’uns hàbits de comportament en l’autoprotecció perquè orientin els nens i nenes durant tota la seva vida en situacions d’emergència.

El pla d’emergència també ha de permetre resoldre una situació d’emergència al centre durant els primers moments, fins que es rebin orientacions dels serveis especialitzats de Protecció Civil.

Pregunteu a la mainada, us explicaran moltes coses!