i4 – 5è: APADRINAMENT MUSICAL “ELASTICANT”

Benvolgudes famílies dels nens i nenes d’ i4 i de ,

Ahir dijous 15 de juny vam fer una activitat de música tot fent de padrins (5è) i fillols (i4) al pavelló de l’escola: L’apadrinament musical “Elasticant”. 

PRIMER FORMEM ELS GRUPS…

Cada nen i nena tenia el seu grup marcat a la mà… l’equip format per les parelles de la rodona blava, del quadrat groc, del triangle verd i del  rectangle vermell .

LLAVORS, ELS PADRINS I PADRINES VAN CAP A INFANTIL…

  • Els padrins i padrines de 5è hem anat a buscar els/les nostres fillols i filloles d’i4, que ja ens estaven esperant amb moltes ganes per començar aquesta activitat musical.

QUÈ PRETENEM FER I COM?

  • Dins del projecte de música “Elasticant“, es vol aconseguir que els nens i nenes gaudeixin de la música tot fent activitats en viu, cantant, dansant, tocant instruments i jugant amb la música (cooperativament) i a més a més, fent servir un material multicolor, unes cintes elàstiques molt motivador pels infants: els elàstics de colors.  

 

  • L’objectiu de l’apadrinament musical com a activitat cooperativa realitzada en parelles (dins d’un mateix grup), és fomentar el gust per la música, establint vincles amb l’infant gran (padrí) i l’infant petit (fillol), aprendre dels uns i els altres, construint junts l’aprenentatge, perquè s’acompanyin, s’escoltin, s’animin,  s’ajudin, es facin preguntes,  comparteixin vivències… i què millor que poder fer-ho tocant instruments, cantant, jugant i dansant?  

A FER MÚSICA TOTS PLEGATS!!! ♪

  • Un cop hem fet el grups, tots junts hem anat cap al pavelló on hi havia les quatre zones de treball musical, amb els objectes i diferents instruments de petita percussió (el triangle, el pandero-piruleta, els cascavells, les campanetes sonores, els platerets, la caixa xinesa, els pals, la carraca, el güiro, les maraques…, per tal de treballar les qualitats del so (Sabeu quines? Doncs són: el so/silenci + fort/fluix + llarg/curt + agut/greu)  i tot jugant amb l’elàstic seguíem unes consignes per a cada qualitat del so. Ens ho hem passat molt bé!

 

Hem acabat ballant una petita dansa anomenada “Clap-clap song”, tots junts fent rotllana i seguint el ritme de la música! Ens ha agradat molt!!

EL NOSTRE PREMI… 

Un cop finalitzada l’activitat, hem anat al pati de sorra d’infantil a lliurar els Diplomes, per a tots els nens i nenes, com a bons participants per haver mostrat esforç i dedicació durant tota l’activitat. Quina il·lusió que els ha fet!!!

AVALUACIÓ PER AVANÇAR, MILLORAR, REFLEXIONAR, COMPARTIR…

Ah! I fins i tot ens ha donat temps de fer una rúbrica sobre l’activitat (petita avaluació individual i valoració amb preguntes). La rúbrica de 5è l’hem fet amb els chromebooks perquè la teníem com a tasca en el nostre classroom  i amb els infants d’i4 s’ha realitzat conjuntament a l’aula amb el grup classe amb les tutores.

Una experiència musical molt enriquidora!  I també un agraïment molt especial a tot l’equip de mestres d’i4 i 5è, especialistes i TIS per la seva implicació! 

Us deixem unes fotografies de l’activitat d’avui i esperem poder-la repetir cada any!  Gaudiu-les!  ♪♥

Cliqueu aquí:  FOTOS i vídeos ♪♪ 

 

Take-photo GIFs - Get the best GIF on GIPHY

 

music icons | Music icon, World music day, Motion graphics inspiration

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>