6è: Excursió “Bombes sobre Girona”

Bon dia!

Aquesta setmana els nois i noies de 6è hem fet una excursió anomenada “Bombes sobre Girona” on hem pogut treballar com es va viure la Guerra Civil Española (1936-1939) a la nostra ciutat.

Com que aquest any estem vivint una situació excepcional, hem fet al sortida en dos dies diferents amb els grups bombolla.

Primer hem visitat el Museu d’Història, on la Susanna, la monitora, ens ha explicat perquè es va produïr la guerra, quins eren els bàndols i quines fases va tenir. Allà també hem vist dibuixos que van fer nens de la nostra edat que van viure les bombardejos.

Després, hem descobert que dins del propi museu hi ha una antiga cisterna i una carbonera que en temps de guerra es van fer servir com a refugi antiaeri.

A continuació, hem anat a la Rambla de la Llibertat on ens han explicat què eren les barricades i les trinxeres i com la gent aprofitava les cases per refugiar-se.

L’excursió ha acabat al búnquer o refugi antiaeri del Jardí de la Infància. Allà ens han llegit petits relats de persones que s’hi van refugiar i hem pogut reviure el que van sentir. Ens han apagat els llums i hem escoltat un àudio que reproduïa el que escoltaven les persones que estaven allà.

Ha estat una sortida molt interessant!