ELS NENS I NENES DE 1rA FEM APRENENTATGE COOPERATIU

Aquest darrer trimestre de curs, els nens i les nenes de 1rA, hem iniciat un nou sistema de treball que complementa la resta de tasques escolars. Ens ho hem passat genial!! Us ho expliquem.

QUÈ ÉS L’APRENENTATGE COOPERATIU?

L’aprenentatge cooperatiu és una metodologia d’ensenyament-aprenentatge que consisteix en la realització d’una sèrie d’activitats en petits grups de treball que els permet interaccionar entre iguals i  desenvolupar una sèrie d’habilitats social amb les quals, aprenen a  cooperar i experimentar el sentit de pertinença a un grup.

Cada equip de treball té un responsable, el secretari,  que és qui ha de tenir cura de repartir el material i fer de petit coordinador del seu grup.

Funcionen de forma rotativa per permetre que tots i totes  puguin fer les activitats planificades i  relacionades amb les llengües, les arts, el pensament abstracte, el pensament lògic-matemàtic, la creativitat…

QUINS SÓN ELS OBJECTIUS DEL TREBALL COOPERATIU

L’aprenentatge cooperatiu, és un sistema de treball que ens permet:

Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge i, per tant, la diversitat.

Desenvolupa uns valors, les pròpies competències i fomenta l’autonomia de cada alumne.

-Mitjançant el treball entre iguals, els estimula el cooperar per cercar solucions i a aprendre a treballar en equip.

-Desenvolupar tota una sèrie d’habilitats socials que els motiva i fa que s’animin mútuament,  mitjançant el diàleg i la resolució de possibles conflictes.

Així doncs i d’aquesta manera, podem aconseguim un bon suport pel desenvolupament integral de l’alumnat  i complementar el conjunt de la resta d’activitats que fem  habitualment a l’escola.

Estem molt contens perquè la proposta de treball ha estat molt ben rebuda i l’hem gaudit molt!!

Mercè N. (Tutora de 1r A).

En parelles, confegim lletres per crear les paraules que els nens i les nenes escullim lliurement.

Jocs de taula en petit grup que ens permeten treballar la concentració, la memèria, la situació espaial i el joc col.lectiu, entre d’altres coses. Amb el dominó, per exemple, podem treballar la numeració.

Per torns, juguem amb el nostra dau gegant i escollim entre tots quina operació volen fer; suma o resta i a també, ens permet pujar la dificultat afegint un altra dau.

Ens agrada crear el nostre propi nom, el dels companys i totes aquelles paraules que decidim entre tots  amb la plastilina. Després les llegim i les escrivim.

Tots junts, confegim lletres per crear paraules i frases curtes amb les pissarretes imantades. Després les escrivim en un full i el secretari del grup recull totes les tasques realitzades.

Dins l’espai d’ìnformàtica, podem estimular el pensament intuïtiu, i reforçar les matemàtiques, les llengües, el medi natural i social i la nostra creativitat.