Benvolgudes famílies!
Com esteu aquesta setmana nens i nenes?
Us proposem una sèrie d’activitats variades per aquest dies. A més a més, us hem inclòs al final de les tasques, una enquesta per a Primària sobre l’Educació Física a casa i altres aspectes relacionats amb l’activitat física.
Comencem, doncs!
Joc de imitació dels desplaçaments i/o les postures de diferents animals (P3, P4, P5, 1r i 2n)
Materials:
▪ Fotos de mostra dels diferents animals: per poder fer la representació (de la figura o del desplaçament).
▪ El propi cos amb roba còmode i sabates esportives.
▪ Recorda jugar amb la teva família!
Passos a seguir:
- Al igual que la setmana passada us proposem iniciar l’activitat fent una mica d’activació del cos ballant alguna cançó que us agradi.
Som-hi!
- Inicialment, observeu bé la postura de cada animal.
- Seguidament, us proposem imitar el desplaçament de cada animal, juntament amb les postures de cada imatge amb el propi cos.
- Finalment, també podeu fer jocs de tornada a la calma com l’anterior setmana.
JOCS D’OBSERVACIÓ (1r, 2n, 3r i 4t) Els més petits (P3, P4 i P5) amb ajuda dels germans grans o els pares.
Us proposem tres jocs ben entretinguts.
- Un dels participants selecciona uns 10 objectes. Per exemple: un llapis, una llibreta, una poma….
- Durant 30 segons aproximadament els mostra als que participen.
- Una vegada han acabat els 30 segons, cobrirà amb una tela que tingueu els objectes.
- Per torns, cada participants haurà de dir un dels objectes que recordi intentant sempre no repetir els que ja s’hagin anomenat.
- Acaba el joc quan ningú recordi cap objecte més.
- Podeu fer tantes partides com volgueu.
EL DETECTIU.
- Un judador es triat per observar a la resta i serà el detectiu.
- Seguidament, aquest jugador es gira i els altres es poden canviar la roba o elements que portin.
- Una vegada fets els canvis, el detectiu començar a comentar els possibles canvis i li torna a cadascú la seva roba o element com estava de forma inicial.
EL DIRECTOR D’ORQUESTRA.
- Inicialment, es tria un participants que haurà de sortir de l’habitació on estigui els altres. Per exemple si jugueu al menjador aquest marxa a la cuina.
- La resta que queda al menjador tria un director d’orquestra.
- El director d’orquestra de forma dissimulada, proposa gestos mitjançant la mímica que la resta ha d’imitar.
- Seguidament, s’avisa al jugador que espera fora i el director comença a dirigir. La resta copia el que fa el director que pot anar canviant els gestos.
- La missió del que observa és aconseguir endevinar qui és el que fa de director d’orquestra.
- Finalment, si és descobert, aquest passa a ser l’observador i serà el que sortirà de la sala del menjador.
- Aquí teniu una cançó infantil sobre una orquestra per si voleu per el joc amb música. A JUGAR!!!!!! (per a P3, P4 i P5)
A continuació, us hem preparat una enquesta perquè l’empleneu. Ens agradaria saber com va l’Educació Física a casa i també saber més coses sobre hàbits generals relacionats amb l’activitat física.
ÉS MOLT IMPORTANT QUE TOTS/ES CONTESTEU AQUESTA ENQUESTA JA QUE LA TINDREM MOLT EN COMPTE!
Recordeu que, cada dia, ens hem de moure una mica a casa. Mireu els reptes físics setmanals i recordeu que heu d’enviar les vostres tasques per @ al vostres mestres d’Ed.Física i de Psicomotricitat.
Fins la propera setmana!
Els mestres d’Ed. Física i psicomotricitat