EF: (P3,P4,P5,1r, 2n, 3r, 4t, 5è, 6è) ENS COMUNIQUEM I ENS EXPRESSEM (1a tasca de 2: 27 abril- 5 maig)

Hola  famílies! Com esteu nens i nenes?

Aquesta setmana, us proposem una feina on poder comunicar vivències, emocions i idees utilitzant els recursos expressius del propi cos mitjançant una sèrie d’activitats i de jocs.

 


Primera activitat
(P3, P4, P5, 1r, 2n)

Us convidem a que mireu aquest vídeo-conte animat del “Monstre de colors” on el personatge ens explica quines emocions té. Després de mirar-lo, fem el mateix que el monstre: podem compartir les nostres emocions amb la nostra família.

“El monstre de colors Vídeo-conte animat”

Ara més que mai hem de ser positius i continuar amb la força que heu demostrat tenir fins ara i carregar-nos de pensaments positius.

Escoltar música i fer una mica d’activitat física  a casa, ens pot ajudar en aquest moments  de confinament  a cuidar el nostre benestar.

Us proposem alguns enllaços de cançons sobre l’alegria.

Si  us animeu  podeu fer les vostres propostes musicals. Vinga!

 

Segona activitat (1r, 2n, 3r, 4t, 5è i 6è)

Us proposem la realització d’un “comecocos” de les emocions.

Us hem triat aquest enllaç per seguir millor el passos per la seva construcció.

Instruccions construcció del “comecocos” 

Pel que fa al material continuem amb el que tenim a casa: paper, colors i tisores.

 

Passos a seguir i normes del joc:

 Per acabar d’enllestir el teu “comecocos”.

  • Després, cada triangle, el pots pintar del color que més t’agradi.
  • A dins pots escriure 4 emocions. Per exemple: l’alegria, la calma, la vergonya,estar enfadats
  • Els més grans podeu ampliar la llista. En comptes de 4 emocions podeu fer 8 emocions.
  • Per jugar, mantindrem “el comecocos” amb els dits índexs i els pulgars i li demanarem a algú de casa que ens digui un número.
  • Obrirem i tancarem  el “comecocos” tantes vegades com digui el número triat.
  • Finalment, es demana que triïn una emoció, s’aixecarà el triangle d’aquesta emoció i podeu dir verbalment com ets sents amb aquella emoció i com puc millorar-la; és a dir, pensar que puc fer per sentir-me més bé.
  •  Si vols pots  triar un altre tema pel teu  “comecocos” : esports, jocs, menjars…

Altres jocs  d’expressió corporal per fer en família:

Joc del mirall (pels més petits) P3, P4, P5, 1r i 2n

Un dels participants fa gestos o es mou i els altres l’imiten. Ho podeu fer amb una música que us agradi.

Joc de les cares. 1r i 2n, 3r i 4t

També podeu endevinar l’estat d’ànim mitjançant l’expressió de la cara.

Joc de mímica. 1r i 2n, 3r i 4t

Us proposem diferents situacions perquè de forma individual les pugueu representar i els altres ho hauran d’endevinar.

  • Llegeixo un llibre que m’ha agrada moltíssim.
  • Paro la taula i ajudo a les tasques de casa.
  • Faig un dibuix per relaxar-me.
  • Jugo amb les meves joguines.
  • Parlo per telèfon amb els meus familiars…

Endevinar el missatge i la pel·lícula 5è i 6è

  • Podeu intentar llegir els llavis (a 1 metre de distància aproximadament). Es tracta de pensar una frase senzilla en la que l’altre ha d’intentar saber què és el que intentes expressar.
  • Un representa un tros d’una pel·lícula o joc interactiu i els altres han d’endevinar el títol.

Recordeu que, cada dia,  ens hem de moure  una mica a casa. Mireu els reptes físics setmanals i ens aneu enviant les vostres tasques.

 Ànims valents i fins la propera!

Una abraçada ben forta!

Els mestres d’Ed. Física i psicomotricitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>