Anellament d’ocells

Els alumnes de 5è vam viure una experiència inoblidable a les hortes de Salt, on vam participar en un taller d’anellament d’ocells. Vam aprendre sobre la importància d’aquest estudi científic per a la conservació de les aus.

Vam observar com es capturaven els ocells amb xarxes especialitzades. Després, vam presenciar amb atenció com es prenien les dades de cada exemplar: pes, longitud de l’ala, sexe i espècie. Finalment, vam col·laborar en la col·locació d’una anella metàl·lica a la pota de cada ocell, un petit distintiu que permetrà identificar-lo en futures observacions.

Va ser una jornada fascinant on vam poder observar de prop una gran varietat d’ocells: pit-roigs, tallarols, bruels, raspinells, merles… Vam aprendre a distingir les seves característiques físiques i vam comprendre la importància del seu rol en l’ecosistema.

A més de l’experiència científica, el taller va ser una oportunitat per fomentar el respecte per la natura i la curiositat pel món animal. Els alumnes van gaudir d’una jornada educativa i divertida, on van poder conèixer de primera mà la tasca dels ornitòlegs i la importància de la conservació de les aus.