3r i 4t RELIGIÓ: DRET A L’EDUCACIÓ (Tasca del 12 al 19 de juny)

Tots nosaltres, amb el confinament, ens hem adonat que l’escola no és només un lloc on anar a aprendre i treballar tot el dia.  Potser us haureu adonat que a l’escola fem amics, juguem, ens relacionem…, i fem un munt de coses que a casa no podem fer. Casa no és l’escola ni per vosaltres nens i nenes ni per nosaltres pares, mares  i mestres.

Tots els infants del món tenen dret a anar a l’escola i rebre educació, però malauradament això actualment encara no és una realitat. Encara hi ha nens i nenes que no poden anar a escola per diversos motius i això no hauria de ser així, no trobeu?

Hi ha milers d’infants de tot el món que cada dia recorren desenes de quilòmetres per camins llargs i perillosos per poder assistir a l’escola. Ho fan malgrat les adversitats, les inclemències del temps o una geografia descoratjadora, però amb un únic objectiu al cap: el futur.

Mira  vídeo que ens explica la situació amb què es troba l’Israel que viu a San Luís Potosí, Mèxic. és un nen de tretze anys que se sent molt lligat a la seva terra i a la seva família. l’esforç que ha de fer per anar a l’escola cada dia, li servirà per entrar a la universitat on vol estudiar per ser enginyer agrònom i poder rellevar el seu pare quan sigui el moment.

El camí per anar a l’escola de l’Israel

TENIR L’ESCOLA TAN A LA VORA I TAN ASSEQUIBLE ÉS UN PRIVILEGI MOLT GRAN. PODER ANAR-HI ÉS COMPLICAT PER MOLTS INFANTS EN ALTRES PAÏSOS, NOSALTRES QUAN ACABI EL CONFINAMENT NO PODEM DEIXAR PERDRE L’OPORTUNITAT DE TREBALLAR-HI I GAUDIR-HI

CONTESTA LES PREGUNTES:

1. Quanta estona estàs per anar de casa a l’escola?
  2. Com acostumes a anar a escola?
  3. Què creus que passaria si mai anéssim a escola?
  4. Què és el que més has trobat a faltar de tot aquest temps que no has pogut anar a escola?
  5. Què creus que haurem de fer d’ara endavant quan anem a escola amb tot el que ha passat amb el coronavirus?