Les conferències a la Comunitat de grans

A l’escola acompanyem qualsevol situació on els nens i nenes hagin d’expressar verbalment als altres el que saben, per això les conferències tenen un paper molt important a l’escola.

• Els ajuda a pensar què volen explicar als seus companys i com ho poden fer.
  • Fa conscients als infants dels seus aprenentatges i de les seves capacitats.
  • Els seus aprenentatges són funcionals i significatius, perquè expliquen una vivència o tema que dominen o tenen interès perquè els altres l’aprenguin. Comparteixen un aprenentatge.
  • Afavoreix la inclusió de tot l’alumnat acceptant i valorant la diversitat en les diferents maneres de fer i de pensar.

És per això que ara que tot l’equip docent hem volgut fer una matinal de conferències i mostrar a l’alumnat diferents models, tipologies i exemples d’exposicions orals. Ens hem barrejat tota la comunitat i hem organitzat 3 tandes perquè l’alumnat decidís quines anar a veure. Ha estat una activitat molt bonica i engrescadora!

Abans d’acabar, voldríem deixar-vos algunes idees i propostes per començar a plantejar la conferència i trencar els dubtes i neguits inicials.

• A partir d’una disfressa.
  • A partir d’una caixa sorpresa d’on surten objectes que donen suport a què es va explicant.
  • A partir d’un conte, una endevinalla, un embarbussament.
  • Portar l’objecte que més li agradi.
  • Fer una maqueta i explicar-la.
  • Sempre que sigui possible és millor portar objectes reals que no pas fotografies.
  • Com més original millor!