Comença a fer calor i tenim moltes ganes de passar el dia a la platja, i com que de moment no és possible, us volem apropar a ella!
Començarem amb un àudio que es titula El Mariner, de Lidia Pujol. La idea és simbolitzar el moviment del mar amb l’ajuda d’una tela, un mocador… per seguir la música i bellugar-se tot fent les onades!
Una altra activitat seria recitar el poema de L’ESTRELLA, d’Olga Xirinacs. A veure qui se l’aprén!
Escoltar i visualitzar l’Estrella.
Quantes estrelles surten?
En què es diferencien les dues estrelles?
Què feien?
Què els hi passava?
On eren aquestes estrelles?
No podíem deixar de banda el conte,
“La Ola”, de Suzy Lee.
Una història on una nena gaudeix de la companyia del mar. Es pot observar, com les onades produeixen una dolça balada, com el mar regala petxines i cargols de mar, com les gavines acompanyen en aquest descobriment tan vivencial i sensorial a aquesta petita nena.
És interessant mantenir una conversa durant i després de mirar el conte, per anar creant diàleg sobre el que passa a les imatges, les emocions que pot sentir la nena, fer hipòtesis del que passarà…
Per visualitzar el conte cliqueu la imatge:
En la conversa posterior podeu parlar de com ha començat la història, on està la nena, què li ha passat, què li va deixar l’onada a la sorra, què passa amb l’onada i la nena, quins animals surten…
Per últim, una activitat més manual. Fer un vaixell de paper! El podeu decorar tal i com us agradaria que fos el vostre vaixell. Estarem encantades de rebre una foto d’aquestes obres d’art!
Aquí teniu les instruccions per poder elaborar el vostre vaixell, amb imatges:
Quines activitats més xules! No sabríem dir quina ens ha agradat més. Moltes gràcies! 😉