Propostes per a P4, setmana del 4 de maig.

Aquesta setmana us proposem dues activitats diferents.

1. Rima amb moviment: El Xàfec

Us volem presentar una de les rimes amb moviment que vam estar practicant a l’escola. Espiadimonis i Formigues, us animem a ensenyar la rima del xàfec a les vostres famílies. Qui s’atreveix? Es tracta de treballar la coordinació entre les dues mans, no és gens fàcil!

Visualitzar i escoltar el Xáfec.

2. Els nostres noms:

A l’escola tenim els noms dels nens i nenes de la classe en petits cartronets amb la seva foto corresponent penjats a la paret, al seu abast, perquè els puguin agafar quan els necessitin. Per aquest motiu, els hem volgut compartir amb vosaltres  (enviats per correu electrònic)  per així poder seguir realitzant diferents activitats tot jugant amb els nostres noms, cosa que els hi agrada molt!

Us oferim diferents activitats que podeu realitzar des de casa:

• Comptar les lletres dels noms i classificar-los segons el nombre que tinguin: fer grups amb tots els noms que tinguin 2 lletres en total, 3 lletres, 4 lletres… Després podem comptar el total de noms a cada grup per veure a on n’hi ha més, menys  i igual nombre de lletres.
  • Classificar els noms per la lletra inicial. Fer grups amb tots els noms que comencin per la lletra A, per la lletra B… Un cop fet, també podem comptar el total de noms que hi ha a cada lletra.
  • Escollir una lletra de l’abecedari i seguidament dir els noms d’alguns companys i companyes de forma oral que pensem que tinguin aquesta lletra. Escoltarem molt atents per poder discriminar el seu so en el nom. Anirem canviant de lletra per anar variant el joc. La idea és que, amb l’ajuda del nom escrit, puguin fer la comprovació i trobar la lletra escollida.
  • Escollir un dels noms i comptar quantes vegades hem picat de mans. (Comptar síl·labes). També podem classificar-los segons el número de vegades que piquem.
  • Resseguir les lletres dels noms amb el dit.

Espiadimonis i Formigues, de ben segur que vosaltres també teniu més idees per a fer amb els vostres noms i els dels vostres companys i companyes!