Missió Alba 2 – Cicle Superior

Els alumnes de cicle superior de l’escola han estat treballant amb el segon repte de missió Alba. Tenien el repte de descobrir com poder fer que una agulla d’una brúixola no assenyali el Nord. Vam començar parlant del camp magnètic de La Terra, el qual fa que les agulles de totes les brúixoles sempre marquin el Nord. Seguidament, vam aprendre a construir circuits elèctrics amb: bombetes, cables, piles i interruptors. Finalment, vam descobrir que un circuit elèctric actua com un imant, en apropar la brúixola al circuit la seva agulla es comença a moure sense sentit, perquè se sent atreta pel camp magnètic del circuit. També, ho vam provar amb un imant, succeïa el mateix. Amb aquest experiment vam poder descobrir que la força d’un imant té la potència per poder moure un element sense tocar-lo.