Celebrem la Castanyada a l’escola!
31/10/23Catacric, catacrac…les castanyes, les castanyes!
Avui hem celebrat la primera festa del trimestre: la Castanyada! I quina il·lusió ens fa poder gaudir d’una retrobada entre padrins/es i fillols/es mentre ballem danses, cantem i mengem les castanyes que han torrat algunes famílies voluntàries. Moltes gràcies per la vostra ajuda, famílies!!!
També cal agrair als infants de 6è la seva tasca ja que han estat els encarregats de comprar-les, fer el tall i organitzar les capses de cada grup després de fer una interessant investigació sobre la procedència de les castanyes que mengem, el comerç just, responsable i de proximitat.
Per conservar la tradició, també ens ha vingut a visitar la castanyera que ens ha acompanyat durant tot el matí. Des de l’escola celebrem amb molta emoció una festa tradicional que forma part de la nostra cultura i que cal que cuidem i seguim preservant.
Que passeu una bona Castanyada!
LA CONVERSA EXPLORATÒRIA i LES COLÒNIES DE 4t.
25/10/23La conversa exploratòria a partir de rutines de pensament i dels 3 camins de descoberta artística, ens permeten anar desxifrant els dos artistes principals de les nostres colònies: Pau Casals i Apel·les Fenosa.
Un escultura, una audició i dues fotografies.
La rutina de pensament Veig, penso i… Llegeix més»
EN PEZZETINO a 1r.
25/10/23A la recerca de la identitat amb en Pezzettino (1975) de Leo Lionni. Una descoberta del treball per pixels mentre ens plantegem Qui som? Només relacionant-nos amb allò diferent a nosaltres podem entendre allò que ens fa especials i irrepetibles.
Leo Lionni (1910-1999) va ser un… Llegeix més»
EL DESCOBRIDOR.
25/10/23El “descubridor” ens ajuda a treure les coses del seu context, ens permet veure pel sol fet de mirar i incrementar la nostra capacitat d’observar amb rapidesa i de prendre decisions. Descobridor per triar, descobridor per dibuixar.
Un recurs ideal per poder segmentar la gran quantitat… Llegeix més»
TRAM 2_BUNJI, LA PETITA COALA
24/10/23
Els infants de tram 2 hem gaudit de la primera activitat cultural “Bunji, la petita coala” de la companyia Festuc teatre.
Una història basada en els fets reals de l’incendi del 2019 a Austràlia, on hem reflexionat sobre l’extinció de moltes espècies i ens hem… Llegeix més»
DOCUMENTEM LA MALETA DE PICASSO a 2n.
22/10/23Continuem transitant per la vida de Picasso. Documentem la nostra experiència i aprenentatges de l’Eix 1: el viatge. Ens vinculem des del dibuix i des de la paraula. Objecte i aprenentatge.
Quin objecte m’ha sobtat trobar a la maleta? Quin aprenentatge he fet després de desplegar… Llegeix més»
ART i LLUM al MUDA[C].
22/10/23Des del Muda[c] continuem desplegant la maleta Art+Escola+llum del Centre d’Arts Contemporànies de Vic. La descoberta de les siluetes ens permet transitar cap a les històries dels troquelats, la narrativa dels objectes i el diàleg entre el nostre cos i les seves formes.
El treball… Llegeix més»
Re[S]sons…PAU CASALS
11/10/23
Aquesta setmana en motiu del 50è aniversari de la mort del compositor Pau Casals, ens acompanya una de les obres composades per ell, la sardana Sant Martí del Canigó. Us deixem la versió original composada per cobla.
Pau Casals va ser un violoncel·lista, director d’orquestra,… Llegeix més»
PEZZETTINO i LA IDENTITAT a 1r.
11/10/23A la recerca de la identitat amb en Pezzettino (1975) de Leo Lionni.
Una descoberta del treball per pixels mentre ens plantegem Qui som?. Només relacionant-nos amb allò diferent a nosaltres podem entendre allò que ens fa especials i irrepetibles.
” Es deia Pezzettino. Tots els seus amics
eren grans… Llegeix més»
LA MALETA DE PICASSO a 5è.
08/10/23Després de la prèvia de la rutina de pensament VEIG, PENSO i EM PREGUNTO. La maleta es comença a obrir a 5è. Exploració autònoma i llistat de continguts de La Maleta de Picasso. Una aproximació sense informació prèvia que ens permet una descoberta fresca i… Llegeix més»
Inici del Projecte [Re]Sons
05/10/23
Enguany iniciem el projecte [Re]Sons amb les músiques de les entrades i sortides de l’escola.
Els infants descobriran uns dies abans quina obra musical omplirà de sons i ressons tots els espais de Camins.
Aquests dies ha estat sonant Flor de Tardor del Marcel… Llegeix més»
L’HIVERNACLE LINGÜISTIC DE L’ESCOLA.
30/09/23Els trams ja comencen a projectar la germinació de la paraula triada. L’hivernacle lingüístic està a punt! Converses exploratòries a partir d’un objecte singular que ha arribat a les aules. Unes paraules que caldrà cuidar per no perdre-les. Comença la temporada de sembra.
Necessitem 5 dies… Llegeix més»
LA MALETA DE PICASSO a 2n.
30/09/23La Maleta de Picasso és un projecte creat conjuntament pel Departament d’Educació Sensorial i Plàstica de la Fundaciço Collserola i el Departament Educatiu del museu.
Primeres aproximacions dels grups de 2n a La Maleta de Picasso. Ens vinculem amb la maleta des de la mirada, el… Llegeix més»
SOC PAISATGE.SOM PAISATGE.
30/09/23“Soc paisatge. Som paisatge.” comença a configurar les accions artístiques que es desenvoluparan al llarg d’aquest curs a sisè. Projectem les bases de la propera creació artístico-musical de tancament d’etapa de la promoció 2012.
Connexions. Arrels. Cura. Decollage a l’estil de l’artista Julia Malkova.
#gallery-11 {
margin:… Llegeix més»
SPIN ART a 2n.
22/09/23L’artista contemporani Damien Hirst va descobrir per primera vegada les pintures giratòries quan tenia nou anys. Inspirats en aquest record de la seva infantesa, ens hem apropat a aquesta experiència i com ell hem quedat atrapats.
Hirst va començar a experimentar amb la tècnica spin de… Llegeix més»
GEST, TRAÇ i RASTRE.
22/09/23L’artista Helena Almeida deia “La meva obra és el meu cos, el meu cos és la meva obra”. Els de 3r, des del projecte Muda[c], hem decidit explorar el moviment i el rastre gràfic dels nostre cos.
El final d’un gest no atura el moviment.… Llegeix més»
INICIEM EL MUDA[C]
17/09/23I els de 3r de l’escola engeguen la 5ena edició del Muda(c) descobrint i desplegant el projecte a partir de l’experimentació i del diàleg amb els materials. Contextualitzem des del fer i caminem de l’anècdota a la categoria.
Un projecte singular de l’escola que globalitza els… Llegeix més»
ENGEGUEM EL MUDA[C] 2.0
17/09/23Segons l’escultor Jaume Plensa “Una lletra no sembla res, és una cosa humil, però unida a d’altres forma paraules, i les paraules formen textos i els textos, pensament”.
Transitem de la lletra al gest i del gest a la frase de moviment. El cos pren la… Llegeix més»
L’AGENDA DEL CURS.
17/09/23Descobrim l’agenda de l’escola d’aquest curs 2023-2024. Un projecte de disseny de l’actual 6è de l’escola transformant a través de la tècnica del collage una acció d’un altre curs.
De situació a resoldre a encàrrec de treball. Idear, prototipar, projectar i crear. D’idea a objecte.
#gallery-15… Llegeix més»