IDEOGRAMES i HIRAMEKI A 1r.
02/03/24Aquest trimestre hem posat a prova la nostra imaginació potenciant una mirada transformadora a tot allò que ens envolta. Una taca, un retall de la paperera creativa i un tros abandonat de goma eva ens ajuden a anar més enllà.
Imaginar i dibuixar a partir d’elements… Llegeix més»
We have started another eTwinning project!
27/02/24Hello families!
Com bé sabeu el trimestre anterior vam començar un projecte eTwinning amb un institut-escola d’Itàlia amb el que ens vam intercanviar postals de Nadal. Aquest intercanvi ens va fer molta il·lusió perquè vam poder conèixer altres cultures, menjars i tradicions nadalenques diferents a la… Llegeix més»
A I4 QUEDEM RETRATATS!
20/02/24A I4 HEM TREBALLAT EL RETRAT DES DE 3 VESSANTS DIFERENTS: EL CARTELL, INSPIRANT-NOS EN ELS CARTELLS DE CARNAVAL I, SOBRETOT, PICASSO, ELS DADAÍSTES I LA SEVA MANERA DE JUGAR AMB ELS RETRATS I L’ART SOBRE LA PELL: HEM FET OBRES D’ART AL ROSTRE.
ENS HAN… Llegeix més»
A I5 FEM RASTRES, DEIXEM EMPREMTA.
20/02/24A I5 ESTEM EN PLENA DESCOBERTA D’ALLÒ QUE SIGNIFICA DEIXAR EMPREMTA, I HO ANEM FENT AMB DIFERENTS TÈCNIQUES, INSPIRANT-NOS, COM SEMPRE, EN DIFERENTS ARTISTES.
AVUI US ENSENYEM ALGUNA MOSTRA D’ALLÒ QUE ENS HA INSPIRAT MARIÀ FORTUNY I MADRAZO I XAVIER MARISCAL (ESTAMPAT AMB TAMPONS), MARCELA SINCLAIR… Llegeix més»
A I3 COMENCEM A MIRONIAR!!
20/02/24CDA PAU CASALS AMB ELS DE 4t.
19/02/24Comencem les colònies al Camp d’Aprenentatge Pau Casals amb els de 4t de l’escola. Una experiència única de tres dies on es desplegaran diverses activitats relacionades amb els llenguatges artístics. Un entorn de treball i convivència relacionat amb la música i l’art.
PRIMERES ACCIONS: dividits… Llegeix més»
Getting ready to travel the world!
15/02/24
Hello families!
El trimestre passat durant les sessions d’anglès vam fer un eTwinning project amb unes escoles d’Eslovàquia i Polònia en el que ens vam intercanviar postals de Nadal. Aquest fet ens va fer despertar l’interès sobre la geografia, els països i les seves llengües,… Llegeix més»
I ARRIBA… LA FESTA DE CARNAVAL!
14/02/24Divendres tarda vam celebrar la festa de Carnaval caminaire. El temps ens ho va permetre i ens vam trobar tots i totes a la pista, amb moltes ganes de mostrar als companys i companyes el complement que havíem dissenyat representant la paraula triada com a nom de la classe.
Amb uns dinamitzadors que ens anaven explicant els diferents orígens i significats de cada paraula, i amb una música de fons que ens acompanyava, vam desfilar amb el Rei Carnestoltes presidint la festa.
Va ser un moment bonic, d’escola, i tots i totes estàvem ben motivats i contents! VISCA EL CARNAVAL!
[Re]sons…AIGUA
13/02/24
Aquests dies ens acompanya la cançó Aigua del cantautor Cesk Freixas.
Aigua és també un conte basat en la mateixa cançó de Freixas, i il·lustrat per Anna Gelats Llobet
Un conte infantil pensat… Llegeix més»
Activitat de sensibilització amb barres direccionals
05/02/24
El passat 1 de febrer els i les alumnes de 4t van fer una activitat de sensibilització amb barres direccionals. Primer van fer una xerrada on van poder escoltar i preguntar a la Sandra Jiménez, invident des dels 6 anys, al Paulí Castelló, pedagog… Llegeix més»
CARNESTOLTES ARRIBAT.
02/02/24I un any més…ja el tenim aquí!
Acabat d’arribar de Honolulu el Rei Carnestoltes ens dicta les consignes de la setmana més esbojarrada de l’any. Ens hem inspirat en uns referents artístics que ens ajuden i ens fan de mediadors en cada una de les accions… Llegeix més»
Taller “Canvis en la pubertat”
02/02/24El divendres 19 de desembre del 2024 als nens i nenes de cinquè de l’escola Camins vam fer un taller sobre educació afectivosexual. Va venir l’Elisabet de la cooperativa “Les Magranes”. El taller parlava sobre quins canvis físics, emocionals i psicològics ens passen o bé… Llegeix més»
BATECS D’UNA PREMSA MENUDA.
02/02/24Hem estat una de les 4 escoles seleccionades per portar a terme l’experiència Batecs d’una impremta petita. Projecte emmarcat en la biennal d’art nòmada europea Manifesta15. Espais, interlínies, imposicions. Motlle. Entintat. Procés de composició i impressió. Passem a l’acció i experimentem amb la premsa menuda.… Llegeix més»
ABSTRACCIÓ MONOTÍPICA al MUDA[C] 2.0
02/02/24Des del Muda[c] 2.0 explorem les possibilitats de l’abstracció. Com ens rexifla treballar la espontaneïtat, la llibertat de traços, les textures, la impredictibilitat…amb la monotipia. Curiositat i motivació per l’experimentacio i la descoberta.
Com deia l’artista Antoni Tàpies: “Per evitar que la tècnica prengui el control… Llegeix més»
A I3 ENS INICIEM EN ELS ESCENARIS
31/01/24AQUESTES DARRERES SETMANES HEM INICIAT LA DESCOBERTA I GAUDI DELS ESCENARIS. DIMECRES, DIJOUS I DIVENDRES ELS INFANTS DE LES PESSIGOLLES I DELS PETONS, ES PODRAN TROBAR PER GAUDIR DE TRES ESPAIS:
L’ESCENARI DEL CARRER, DE JOC SIMBÒLIC, ON EXPERIMENTAR I REPRODUIR TOT D’EXPERIÈNCIES DE LA VIDA… Llegeix més»
EXPLOREM AMB L’ARTISTA MARTA PAREJA.
25/01/24Els de 5è de l’escola iniciem les converses sobre la mort amb l’artista Marta Pareja. https://martapareja.com/
Explorem nous ventalls de significat a partir de l’exploració de referents artístics, de les idees i d’establir connexions grupals. La conversa exploratòria ens permet començar a imaginar el camí… Llegeix més»
SOC PAISATGE. SOM PAISATGE.
25/01/24Soc paisatge. Som paisatge. Els de 6è de l’escola comencem a posar cos com a element narratiu principal de la nostra creació. El cos pren presència i comunica una història, la nostra història.
Verticalitat del cos 0, paleta de gestos, soroll visual, escoltar la mirada…han estat… Llegeix més»
ART i ESCOLA. LA MORT.
25/01/24Amb els grups de 5è de l’escola ens apropem al concepte Mort des de diferents camins. Què és perr mi la mort si fos una paraula, una textura, un gest, un traç, una música…
Les aproximacions individuals permeten generar grans llistats que necessiten conclusions. Mort per… Llegeix més»
[Re]Sons…NIU DE PLOMES
22/01/24Durant les dues properes setmanes, en motiu del dia escolar de la no violència i de la pau, a l’escola sonarà la cançó Niu de plomes del grup Hora de Joglar, una cançó que mostra el rebuig total a les guerres i a la misèria que trobem al nostre món. Pot sobtar el caràcter alegre de la peça per tractar un tema tant dur, però tal i com ha dit un dels infants de cinquè de l’escola, potser els músics han escollit aquest caràcter per tal que la música ens atrapi i ens aturem a escoltar el que ens diu la lletra. Us convidem doncs a escoltar la cançó amb atenció i desitgem de tot cor que s’acabi la violència i les guerres al món.