Tercer i últim any a la Comunitat de Centres Facilitats (PAcTE)

Iniciem el tercer any del nostre Projecte d’Innovació amb el Laboratori de Transformació Educativa/Eines per al canvi. (PAcTE)

Aquest curs el Laboratori de Transformació Educativa continua focalitzant els seus esforços en acompanyar els centres en el desplegament dels nous currículums. Aquest acompanyament es fonamenta en els principis i finalitats del Laboratori que parteix de les necessitats educatives del centre i pretén garantir oportunitats d’aprenentatge personalitzat tant a l’alumnat com els docents i el centre.

Des del Programa d’Acceleració de la Transformació Educativa / Eines per al Canvi (PAcTE/ExC) es continuen perseguint els mateixos objectius:

• Incorporar com a cultura reflexiva de centre la transició sistemàtica a un nou model d’escola reformulant el concepte d’aprenentatge i el rol de l’alumnat.
  • Actualitzar el propòsit de centre com espai de construcció del bé comú des de la personalització de l’aprenentatge i les mesures universals d’inclusió i equitat.
  • Empoderar els centres educatius per aconseguir una ciutadania crítica, conscient i capaç d’adaptar-se als nous reptes per aconseguir un creixement sostenible i inclusiu.

Però a més a més, també incorporar en els processos d’assoliment d’aquests objectius la nova proposta curricular que el Departament d’Educació està impulsant a partir dels 6 vectors.

Nosaltres ens proposem l’avaluació del nostre Producte Mínim Viable i portar-lo a la pràctica, redactar la nostra visió de centre i elaborar la memòria dels 3 cursos d’aquest Projecte d’innovació.