Formació docent: Rutines i destreses de pensament.

Els i les mestres de l’escola hem rebut una formació sobre Rutines i destreses de pensament de la mà de la nostra facilitadora Pepi Torres.

Què són les rutines i destreses de pensament?

Rutines: Són patrons de pensament senzills, es fan de manera ràpida, es poden utilitzar nombroses vegades i promouen el pensament i la reflexió, ajuden a “pensar bé”.

Destreses: Són patrons de pensament més complexes, que contribueixen a millorar les capacitats per organitzar idees mitjançant organitzadors gràfics i relacionar-les i ajuden a categoritzar conceptes per part dels alumnes.

Les rutines de pensament ens aporten una manera de treballar a l’aula, de manera transversal i sistemàtica, que podem introduir i fer servir a qualsevol de les etapes educatives. El que haurem de tenir en compte és, en funció de l’edat i característiques del nostre alumnat, valorar quines capacitats i competències podem potenciar més amb aquestes estratègies per ajudar a organitzar les idees i el pensament. En alguns casos caldrà adaptar els organitzadors gràfics originals de les rutines de pensament.