Projecte de les formigues a I3

Aquest últim trimestre els alumnes de la classe dels follets de I3 hem realitzat un projecte sobre les formigues!

Tot va començar donat la curiositat que mostraven alguns nens i nens de la classe quan van descobrir que al pati d’infantil hi havien molts insectes, entre ells les FORMIGUES.

Vam decidir investigar coses sobre aquests insectes tan petits, per això vam iniciar el nostre projecte a partir de l’observació directa al nostre pati . També vam descobrir que al pati dels grans n’hi havia moltíssimes formigues, algunes més grans i d’altres més petites.

A la classe vam crear un racó de les formigues on teníem un formiguer de paper, també un altre espai on crear insectes amb materials naturals. Vam crear una formiga gegant amb oueres, i ens vam fer una corona amb antenes de formiga que ens va agradar molt!

També hem descobert moltes coses sobre aquests animals amb l’ajuda de les famílies! Cada nen/a va escollir una pregunta sobre les formigues que volien investigar i vam fer una carta per què les nostres famílies ens ajudessin a cercar la informació.

Finalment cadascú va exposar el seu treball a la resta de companys/es i vam crear un vídeo resum, amb les respostes de tothom. Ha estat una experiència molt motivadora, ja que hem après molt escoltant als companys/es.

Gràcies famílies per la vostra col.laboració!