Matemàtiques cooperatives

Els alumnes de sisè hem començat a estudiar a Matemàtiques la mesura, la geometria i la proporcionalitat. Per treballar aquests temes ho farem en equip, de forma cooperativa. Hem format equips de 3 persones, cadascuna amb la seva tasca: el/la capità/na s’encarrega d’aclarir els dubtes que podem tenir i té la darrera paraula en l’organització de la feina del grup, el missatger s’encarrega de preguntar els dubtes que el capità no hagi resolt al professor/a i el redactor/a que s’encarrega de presentar les feines per escrit. Malgrat la tasca de cadascú, tots hem de fer i entendre la feina, ja que és responsabilitat del grup que així sigui.
Amb aquests mateixos equips hem format un taller d’”arquitectura”. Els mestres de Mates ens han encarregat fer els plànols de l’escola. Per tant, el primer que hem hagut de fer ha estat fer uns croquis dels edificis de l’escola i anar a prendre mides (com podeu veure a les fotos). Després haurem de fer els plànols el millor possible, basant-nos en les mides preses i aplicant una escala que haurem de determinar. Esperem sortir-nos-en!
També hem fet un concurs d’estimacions de mesures de longitud, pes i capacitat. És més difícil del què sembla calcular quan fa d’ample el camp del Barça, o quan pesa una goma, o quants litres hi ha en un cubell d’aigua.
Treballar en equip ens agrada perquè és més divertit i ens ajuda a entendre millor les coses i a estar més per la feina. També sorgeixen petits problemes, però hem de ser capaços de solucionar-los i tenir la capacitat de treballar amb tothom i ajudar-nos els uns als altres.

Clica a la imatge per veure més…