TALLER SOBRE EDUCACIÓ MEDIÀTICA

Dilluns 29 de gener, l’alumnat del Cicle Superior va realitzar un taller sobre Educació Mediàtica organitzat pel Col·legi de periodistes de Catalunya i portat a terme pel periodista Adrià Soler. El taller es va centrar en fer reflexionar a l’alumnat sobre com ens enganyen moltes vegades algunes fotografies que es publiquen, què vol dir informar-se (com accedim a la informació i com podem millorar), la piràmide mediàtica (quines eines ens ajuden a informar-nos millor) i els problemes amb les xarxes: infoxicació (quan no podem processar molta informació de cop). El taller va acabar amb un trivial on els/les alumnes van poder demostrar tot el que havien après.

L’Adrià va aconseguir connectar amb l’alumnat i va portar a terme un taller molt dinàmic que va permetre la participació continuada dels/ de les nens/es.

Aquesta activitat va adreçada a millorar l’alfabetització mediàtica informacional del nostre alumnat, objectiu de millora que forma part del Pla d’acció del Programa Erasmus+ de biblioteques escolars d’enguany.

Us deixem una fotografia de la piràmide mediàtica, que ens va fer arribar l’Adrià, que aclareix molt visualment quin hauria de ser el nostre consum mediàtic saludable. Si cliqueu a sobre, podreu veure algunes fotografies del moment.