REINAUGURACIÓ DE LA NOSTRA BIBLIOTECA

Per fi ha arribat el dia!!! Dilluns 19 de febrer vam celebrar l’acte de reinauguració de la nostra biblioteca. Per tal de que tothom pogués gaudir de l’acte, vam organitzar la visita per cicles. L’Helena Larreula, mestra responsable de la creació de la nostra biblioteca ja fa uns 22 anys, va ser l’encarregada d’inaugurar aquest espai. L’Helena va tallar la cinta, com es fa en actes oficials, i ens va llegir un escrit molt emotiu que començava com un conte: “Vet aquí que una vegada hi havia, ja fa molt de temps, una escola petita, una mica velleta perquè feia molts anys que havia estat construïda i per tant no tenia ni l’hort, ni espais d’experimentació, ni gaires jocs…li faltaven moltes coses. Les mestres, que s’estimaven molt els infants, volien una escola més bonica, on tots poguessin aprendre molt i ser més feliços. Però com aconseguir-ho? … Tot d’un plegat, un curs, també van venir mestres noves. Unes eren molt joves, altres ja érem més grans, i totes juntes es van proposar convertir aquella vella escola en un lloc diferent… I finalment ho van aconseguir. Però clar, aquestes mestres no paren mai i volen sempre
fer una escola millor. Per això, avui inaugureu la vostra nova Biblioteca.”

I després d’aquest emotiu discurs, es van fer 4 animacions lectores, una per cada cicle:

• Educació Infantil: “La gallineta xerrapeta”

És hora d’anar a dormir de la gallineta roja i li reclama al seu pare un conte per anar a dormir. Però cada vegada que comença un conte nou, la gallineta Xerrapeta l’interromp. Finalment el pare, cansat de ser interromput, demana a la gallineta que li llegeixi un conte. Li acaba explicant? Pregunteu als/les vostres fills/es si recorden el final…Un conte divertit per a l’hora d’anar a dormir que els mantindrà ben atents.

Si cliqueu sobre la coberta del llibre, podreu veure imatges de la sessió:

• Cicle Inicial: “Aquest monstre em sona”

Un nen ens va explicant al llarg del conte com un monstre terrible el cuina per cruspir-se´l. Fins les últimes pàgines del llibre no ens adonarem que el monstre terrible és el seu pare i que l´únic que fa és intentar banyar-lo.

Si cliqueu sobre la coberta del llibre, podreu veure imatges de la sessió:

• Cicle mitjà: “Monstre busca monstra”

Els nens i les nenes de Cicle mitjà van fer d’il·lustradors i d’il·lustradores; seguint la descripció que fa l’autora del monstre protagonista del llibre, van imaginar com seria. I vam començar a llegir aquesta història d’un monstre invisible que es trobava molt sol… Aconseguirà solucionar el seu problema? Si ho volen descobrir, hauran d’agafar el llibre en préstec!

Si cliqueu a la coberta del llibre, podreu veure els dibuixos dels monstres de tots els nens i les nenes i fotos de la sessió:

• Cicle superior: “Email de Buenos Aires”

Un dia arriba un e-mail que fa plorar la seva mare, i la Marta, una nena a qui van adoptar quan tenia 2 anys, comença a a preocupar-se pel contingut d’un correu que arriba als pares. Aquest correu va saltar del llibre i el vam poder llegir entre tots/es.

Si cliqueu sobre la coberta del llibre, podreu veure l’email rebut i fotos de la sessió:

I ara ja la podem utilitzar!!! L’hora del pati s’emplena de nens i nenes!!! Cliqueu sobre la imatge i ho veureu!!!

Volem agraïr a tot l’alumnat, mares i mestres que han col·laborat el trasllat i organització de la nova biblioteca i a l’Helena Larreula que de seguida ens va dir que si que volia compartir aquest moment tan important per la biblioteca de la nostra escola!!!

Aquesta activitat, impulsada des de la biblioteca escolar, dona resposta a un dels objectius del pla d’acció del projecte Erasmus CETE+ (Consorci KA120 Erasmus CETE+) de l’equip de treball BE Puntedu on en formem part: Planificar activitats per fomentar el gust per la lectura i d’apropar la biblioteca a la comunitat educativa.