CONTES DEL MÓN

Dijous 14 de març s’ha organitzat una sessió a la biblioteca, en horari extraescolar, molt especial perquè ha estat protagonitzada per alumnes i familiars del Cicle Superior de l’escola. L’hem anomenada “Contes del món”. S’han explicat 3 contes en 3 llengües diferents: en àrab, en romanès i en portuguès.

El conte en àrab, “La formigueta i el grill”, l’han protagonitzat l’Adam, l’Ibrahim i l’Amine, alumnes de 6è; l’Ibrahim i l’Adam llegien el conte en àrab i l’Amine l’anava traduint per tal de que tothom el pogués entendre, acompanyat d’imatges del conte.

El 2n conte, “La guineu i la cigonya”, l’han explicat el Dragos de 5è, que el llegia en romanès, i la seva cosina Maria, que ens l’anava traduint.

El 3r conte, en portuguès, l’han protagonitzat l’Izan de 5è, juntament amb la seva mare i la seva àvia; l’àvia ens ha llegit “El petit príncep” en portuguès, la mare l’anava traduint al català i l’Izan ens anava mostrant imatges que acompanyaven la història.

Un cop acabada la sessió dels contes, s’han proposat 3 activitats relacionades amb les 3 llengües: escriure el nostre nom en àrab amb pintura, ajudats pels alumnes de 6è, un memory amb els números de l’1 al 100 en romanès i emplenar la boa que apareix en el 1r capítol del “Petit príncep” amb una animal dels que es mostraven en un pòster per després escriure-hi el nom en portuguès.

Ha estat una tarda molt agradable, amb molts contes, molta participació d’alumnat de diferents edats i famílies que han compartit amb els/les seus/ves filles una tarda de diversitat cultural. I molts han aprofitat per emportar-se un llibre a casa!

Volem agrair als alumnes de 5è i de 6è i a les seves famílies que han fet possible aquesta tarda tan entranyable i especial i a totes aquelles famílies que han decidit participar-hi.

Si voleu veure imatges de la sessió, podeu clicar sobre la imatge:

I pels que no heu pogut venir, tot seguit teniu un petit resum dels vídeos dels contes que s’han explicat. Podeu clicar sobre la imatge:

Aquesta activitat, impulsada des de la biblioteca escolar, dona resposta a un dels objectius del pla d’acció del projecte Erasmus CETE+ (Consorci KA120 Erasmus CETE+) de l’equip de treball BE Puntedu on en formem part: Planificar activitats per fomentar el gust per la lectura i d’apropar la biblioteca a la comunitat educativa.