Els de 2n i 4t anem de colònies!

Els passats dies 18, 19 i 20 d’abril 43 alumnes i 4 mestres de 2n i 4rt de l’escola vam anar de colònies a Flix, concretament al Camp d’Aprenentatge de Sebes i Meandre de Flix. El poble es troba la comarca de la Ribera d’Ebre (TGN). Aquest petit poble, d’aproximadament 3.600 habitants, es caracteritza pel meandre del riu Ebre que l’envolta.

Així doncs, el nostre objectiu era descobrir l’entorn de la Reserva natural de Sebes i del meandre de Flix. Ho vam aconseguir amb les següents activitats:

• Visita a Flix: El Molí d’oli i el refugi antiaeri.
  • Excursió a la Reserva natural de Sebes i al Mas de les cigonyes.
  • Visita al centre d’interpretació del camí de Sirga.
  • Reconeixement i classificació d’animals seguint i analitzant els seus rastres.

Vam aprendre moltes coses d’aquesta bonica zona de la Ribera d’Ebre: els seus ecosistemes, el cicle de l’aigua, el bosc de ribera, el projecte de reintroducció de la cigonya blanca a les Terres de l’Ebre, les papallones diürnes, la gestió dels aiguamolls amb els cavalls de la Camarga i el conreu tradicional de l’olivera. Tot plegat, conscienciant-nos de la protecció de l’entorn i reflexionant sobre la relació entre les persones i la natura.

A més a més, vam poder gaudir de les magnífiques instal·lacions de l’alberg rural Vilar Riu de Baix on ens vam allotjar, del seu preciós entorn natural i del bon tracte del personal de la casa. Vam passar molt bones estones de temps lliure on ens ho vam passar d’allò més bé. I tot i que acabàvem els dies molt cansats encara ens quedaven forces per fer un joc la primera nit i una festa de cloenda la segona i última nit.

Han sigut unes colònies fantàstiques en un entorn natural increïble on les cigonyes han sigut unes companyes de viatge molt especials!

Si voleu veure les imatges, visiteu el següent enllaç: