DENIP 2019

El passat dimecres 30 de gener ens vam reunir tots plegats per celebrar el Dia Escolar de la No violència I la Pau.
Però no hem escollit aquest dia perquè si, sinó perquè fa 71 anys va morir un home bo, un home que com tots nosaltres volia la Pau i va lluitar tota la seva vida per aconseguir-ho.
Recordem el senyor Mahatma Ghandi perquè tot allò que va aconseguir no quedi tan sols escrit en un llibre, sinó que tot això pugui inspirar la nostra manera de ser.
Cal eliminar moltes coses: la violència de gènere, l’explotació infantil, el terrorisme, les guerres, el maltractament, el comerç il·legal d’animals, la destrucció del medi ambient, l’abandonament de persones a la seva sort enmig del mar, i tantes i tantes altres coses que afavoreixen la pobresa i la marginalitat.
Malauradament encara no hi ha PAU a tot el món, però tots podem posar el nostre granet de sorra per aconseguir el que volem, la PAU a tots els indrets del món.
Per aconseguir la Pau hem de començar aquí a l’escola: no hi ha d’haver baralles, insults, hem de ser més solidaris, ajudar a tothom, hem de respectar-nos i aprendre a posar-se al lloc de l’altre. Estem convençuts que al món hi cap tothom i que tothom té dret a viure sense pors i en pau. Hem après que, si en tenim ganes, els conflictes es poden solucionar parlant. El diàleg ens ha d’ajudar a trobar les solucions més justes. Avui tots hem col·laborat en aquest acte posant “una gota per la Pau”. Tots ho hem fet amb ganes i pensant en el millor desig i en allò que podríem aportar, i això també és la Pau. Estar amb Pau ens dona seguretat, calma i sobretot ens permet
estar bé amb nosaltres mateixos.
Una escola amb Pau és possible si tots hi col·laborem i ens comprometem a fer-ho realitat.
Per acabar volem afegir una cita de la Malala, una noia pakistanesa a qui van atacar per defensar l’educació de les noies del seu país: “Amb un nen, amb un llapis, amb un llibre i un professor podem canviar el món”.

Feliç dia de la Pau!

(Text adaptat del manifest que es va llegir el passat dimecres 30 de gener).

Si cliqueu la imatge veureu el recull de fotos de la jornada.