A l’escola fem activitats mediambientals

Durant aquest curs cada nivell de l’escola hem fet una activitat mediambiental diferent emmarcada en el programa de medi ambient de l’Ajuntament de Roda de Berà.

Per poder veure les imatges de les activitats que hem fet, només heu de clicar a l’enllaç corresponent.

P3: Terrari per cargols: Les classes de les gallines i les vaques vam rebre la visita de la Lola que treballa en medi ambient a l’ajuntament de Roda de Berà. Ens va ensenyar com fer una cargolera i com tenir-ne cura dels cargols. En acabat vam sortir al pati per agafar pedres, terra i plantetes que vam posar a dintre d’una capsa de plàstic amb la tapa foradada. A dins vam posar uns quants cargols que amb molta cura cuidem, donant-los de menjar verdures i regant-los amb aigua. Per que veieu com ho vam fer, aquí us deixem unes fotos.

P4: Les tres bessones i les 3R (reduir, reutilitzar i reciclar): Els pingüins i els taurons cada cop som més responsables amb el medi ambient. Ens encanta reciclar i cada cop som més autònoms a l’hora de fer-ho! La nostra activitat va consistir en aprendre una mica més què volen dir les 3R i com ho hem de fer per reciclar bé. Tot i que ja ho fèiem molt bé, ens vam divertir ajudant a les tres bessones a organitzar la brossa!

P5: Anem a la Pedrera de l’Elies: Els alumnes de P5 hem tingut la sort de poder visitar la Pedrera de l’Elies. És la primera vegada que fèiem aquesta sortida i ens ha agradat molt, gràcies a la col·laboració d’en Jaume. Hem après moltes coses d’aquest espai. Hem descobert com treballaven els romans, hem pogut veure en directe mallerengues petites alimentant  a les seves cries, caixes nius de mallerengues blaves i hem olorat i manipulat plantes aromàtiques com el romaní i la sajolida.

1r: Coneixem el meravellós món de les abelles de la mel: En aquest taller, els nens i nenes han vist les abelles de la mel i han descobert com treballen. Finalment han elaborat una espelma de cera. Ha estat molt profitós…

2n: Pugem al Cucurull: El dijous 9 de maig els alumnes de segon vam pujar al Cucurull. Vam aprendre molt i ens ho vam pasar super bé!

5è: Construïm menjadors per ocells: El nostre taller, supervisat per la Lolita, va consistir en la construcció de dues menjadores per a ocells. La primera es va fer a partir d’una tija amb rosca, en els dos extrem de la qual hi vam posar dos plats encarats de forma còncava. L’estructura es deixaria suspesa en algun arbre lligada amb fil de cànem. La segona menjadora, molt més petita, era un petit recipient orgànic també suspès, en aquest cas amb un cordill en forma d’ansa.

A part d’aquest aprenentatge, la Lolita ens va ensenyar altres coses. Per una banda, les diverses espècies d’ocells que podem trobar en les nostres contrades. I per altra banda, vam aprendre que no és convenient posar les menjadores a la primavera o l’estiu, èpoques durant les quals els ocells ja s’espavilen ells sols, donada l’abundància de menjar que es troba a la natura. Sí que és recomanable instal·lar-les durant les estacions de tardor i hivern, temporades de més dificultat a l’hora de trobar recursos alimentaris per a poder sobreviure.

6è: Descoberla dels Madalers: Els grups de sisè van fer una sortida a la platja, a la zona dels Madalers. La sortida s’ha centrat en replantar a amb especies autòctones de la zona i conèixer la importància d’aquesta zona del litoral en perill de desaparèixer.